lördag 17 januari 2009




Hej!
I dag har vi varit på kalas!
Manne och Farmor bjöd på tårta.
Manne hade röd rosett dagen till ära.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Tavlan här hade min Mormor ovanför sin säng.
Tror faktiskt att den heter Födelsedagen!!
Hon köpte den en gång när jag var liten och vi var till Örebro och handlade.
Jag kan väl ha varit ca 6 år då.
Vi var nästan varje lördag till Wessels som det hette då och Mormor älskade att följa med.
Hon räknade kor efter hela vägen,så fort det dök upp kor på nån gård så räknade hon.
-Ju fler kor som bönderna har, ju rikare är dom sa hon.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
I dag har yngsta dotter varit kartläsare och de har kommit i mål fick jag just veta.
Det är så skönt att höra nått från henne för man är ju lite orolig innan man vet hur det gått.
Orolig är man fast barnen blir stora och lilla stackars Ebbis som har feber inte kul när man e så liten men mormor hoppas att hon snart blir pigg igen.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Just nu väntar vi på att våra vänner M och L ska dyka upp.
Det blir en kväll i baren och lite "husbilssnack" vi planerar nämnligen för en gemensam resa som vi ska göra tillsammans nu här framöver.Det ser vi verkligen fram emot.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Kramar!

2 kommentarer:

Stina sa...

Kram till dig goa gumman.:-)

LillaFlisan sa...

Oj, vad din goa kommentar värmde!!Tusen tack!!

Och tusen tack för att du ville vara med i min lilla utlottning!!

stor kram och en trevlig vecka till dig!!

Flisan