tisdag 27 januari 2009

Gamla skor och dimmer!




Hej!


I går läste jag på Bloggen Lilla Flisans Hus. Hon hade köpt gamla barnskor på Loppis och då kom jag på att jag har en liten samling står under min mormors gamla symaskin, så här kommer lite bilder.




De vita var mina och de högra var svärfars.


Dessa tjusiga har varit min mans.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ja så har våran elektriker varit här och fixat lite!
Vi har satt ytterligare två dimmer till i huset,vi har nån förut och det är ju sååå bra.
Man kan ha både mysljus och läsljus bara att välja .
Det kommer säkerligen snart att bli i nått mer rum.
Nu blev det b.la på fönsterbelysningen i stora rummet.
Så nu blir vi inte bländade när vi ser på TV.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Annars?
Jo nu är det snart klart i tvättstugan eller grovingången som det också kallas.
Vi använder den entrén i stället för den stora ingången onödigt att gå in på två ställen tycker vi.Så den gamla symaskinen ni ser på bilden, den står framför dörren i stora hallen och där har det liksom blivit som ett rum till istället.
Så ibland händer det att det knackar på den stora dörren men där kan vi inte öppna och jag tycker att folk nog borde se att vi inte går in där för det står ju lite saker ivägen även utanför dörren.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Nej nu är det snart Bygglov på 4:an och det vill jag inte missa!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Kramar!

2 kommentarer:

Nina sa...

Näää,.. Tänk vad dum jag är, att jag inte fattade att han tycker om mig..HA;HA ;)
Får du inga ny skor lilla vän, är det så illa att du måste visa upp gamla...
Vi måste träffas.
Kramar =)

Stina sa...

Men du vilka små söta skor.:-)

Jaa...måla på nu!:-D Puss