måndag 5 januari 2009

Bara varit!

Hej!
Ja i dag har vi faktiskt bara varit.
Vi gick på restaurang och åt god mat när vi var till Sala.
Akropolis,kan vi rekommendera varmt.Alltid toppen god mat till bra pris.
Sen gästade vi svärföräldrarna på fika på eftermiddagen
och nu i kväll har vi suttit i våran bar och "bara varit".
Och lite nyttiga också för vi gick runt kvarteret...
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Annars så tycker jag inte att jag riktigt hunnit med
att det redan är så många dagar in i januari .
Och nu såg jag att det börjar liksom om igen , med födelsedagar och namnsdagar och upptäckte att mannens namnsdag som nyss varit kommer redan om bara någon dag.
Hm och en födelsedag som kommer i februari som är min och som nyss kändes så långt bort nu kommer som ett ånglok och att det är dax att fundera hur och om jag ska fira den.
Det är ju synd att inte fira den...jag blir ju bara..så många år en gång.
Ja jag börjar bli så gammal att jag inte minns riktigt hur många år det var.
Men jag minns både när mor och far fyllde 50 och det var ju som igår,eller?
nej det kan de ju alltså inte vara.
Men pappa han skojade ofta sista åren han levde och tittade in i mina ögon.
Jag undrade om han tyckte att jag blivit gammal?
Då log han med glimten i ögat och sa
-du ser ut som 17 och så skrattade han så gott.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
I morgon så kommer barn och barnbarn då blir det "batteriladdning".
Det är dillkött beställt till mat.
Nej nu blev jag lite hungrig men det är ju för sent med mat kanske nått lite bara.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Kramar!

Inga kommentarer: