fredag 1 oktober 2010

Årets sista Luktärt.......


Hej!

Ja nu är det så....
Sommarens och årets sista Luktärt.

Underbart väder i dag.
Så Vi tog en liten promenad i Solen!

Men det är inte bara vackert ute.
Nu var Jag mest ute för att få luft i lungorna.
Men så friskt doftade det inte i vår By i dag.
Dynga hade spridits ut på åkrarna.
Ja doften var....ganska så..ja vad säger man??
Men det är ju inget som är farligt.
Man vänjer sig efter ett tag.


Jo visst tabeller är väl bra.....
Men......


Vi såg att....
Vi är bara alldeles för korta till vikten Vi har
Vi måste försöka bli längre ;)


~~:*:~~

I går hade jag besök av Min Goa Vän.
Inger!
Så mysigt....
Och god Gurka fick Vi som Hon lagt in.

Tack snälla Inger för Trevligt besök!

~~:*:~~

Nu kom Anna och Linnéa......
Så ny blir det Fredagsmys med Dom!

~~:*:~~

Trevlig Fredag Kväll!




8 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Hej så här på kvällskvisten!
Vill bara säga att du skall ha det så gott i kväll.
Du måste tala om för mig hur du gör för att bli längre jag skulle också behöva växa flera cm..... Har städat och fart runt med damsugaren i eftermiddag och sedan hade jag tänkt plocka in några av mina sista luktärtor men det glömde jag av, först när jag såg din blogg så kom jag på det. Får gå ut efter jag sagt hej till dig och ta in några, blir säkert de sista för mig också, för nu har vi haft nattfrost några nätter.
Kram på dig och ha en bra kväll!
Raina

Annelis hantverk sa...

Någon sol har inte jag sett idag genom den tjocka dimman vi har här. Förmånen med att bo på landet är ju alla dessa varierande dofter :)
Ha en skön helg!

Birgitta sa...

Hej! Här har du en till som är för kort i rocken, även om jag är lång. Vet inte hur det kommer sej.
Luktärter är så fina blommor.
Ha en skön helg.
Kram Birgitta

Photo by Maria sa...

Det där känner jag igen, jag är med för kort.. ;-)

Hoppas din fredag har varit bra och att lördagen blir lika..

Kram Mia

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Tack för ditt inlägg,javisst är det mysigt att plocka fram massa lyktor och ljus nu.

Moa sa...

För kort i rocken för sin längd.. ja den var rolig *fniss*.. du är väl för rolig du, får väl försöka sträcka på dig lite då! Härliga skogspromenader längtar jag till och just nu spricker solen fram så det blir nog en tur idag, lite lukter hör ju till Kram/Moa

Kaffe och Mazarin sa...

Hej!
Har nåt hos mig som du gärna får hämta! Kika gärna in...Kramiz

Mia sa...

Hi,hi, den var bra. Själv skulle jag väl behöva 2,5 m i strumplästen för att klara såna kurvor.. Tänkte plocka in luktärterna, men det blev vid tanken. Här är det inte så fint väder som hos er. Ha en fin lördagkväll :)