fredag 15 oktober 2010

En Tomte......

Så har Jag gjort en Tomte i dag.
Hittade ju filtnålar i Leksand.
Eftersom de jag hade gick av när
Linnéa och Jag gjorde den förra Tomten.

Ja det är dax att börja pyssla nu.
Fick den här tidningen av Mannen i dag.......


Så mycket fint det finns i den.
Bara att sätta igång....

Passar bra i dag att läsa den
när Jag mest ligger i sängen.

Feber och snuba och däppt i däsan e Jag.
Men det finns botemedel.


~~:*:~~

Läste på Bloggen Lisas Torp.
Något som Jag verkligen inte hade en aning om.
Oj,hur blir de nu då?
Hjälp....
Läs HÄR!
Tack snälla Lisa för Du skrev om detta.
Jag är urdålig på data och vet verkligen inte hur jag ska göra.
Men längst ner i rutan jag lägger in bilder på så står det 85 %
inget bra om Jag förstår rätt?
Hur gör man nu då???

~~:*:~~

Trevlig Helg!


10 kommentarer:

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Åh har allers julmagasin kommit redan,finns ju sååå mycket att titta på i den tidningen.
Och vilken fin tomte,gör du till beställning också.

bakom berget sa...

Va passande med en tomte! Här har det nämligen snöat idag. Hmmm...
Lite för tidigt va!
Men han var ju jättefin din Tomtegubbe.
Det har blivit rena löpelden vad gäller den där bloggkvoten nu.
Själv kan jag inte ens hitta dom där procentsiffrorna på min blogg.
Det löser sig nog på nåt sätt.
Krya på dig vet ja och försök att ha en så bra helg som möjligt.
Kram Åsa.

Lisas torp sa...

Hej!
Så bra att du har skrivit om bloggkvotsvarningen här också! Ja du, det är lite hemligt tycker man ju! När man ska börja blogga står det ju klart och tydligt "Skapa en egen blogg, det är gratis"! Då borde det ju upplysas om att det är gratis till en viss gräns! Har man då blogga länge blir det ju fullt till slut!
85% är ju ganska mycket! Jag skulle öppna en "Arkivblogg" där du kunde lägga över gamla inlägg så att du får ner kvoten! Du kan ju länka till "Arkivbloggen" från den här bloggen! Fick det tipset av någon!

Jaha, så du tror på tomten - såhär tidigt dessutom!?
Din tomte är verkligen jättefin och ser så genuin ut att den säkert står sej även när det inte är jul...!
Själv har jag både gråtomte och tomtemor som vaktar huset i lilla fönstret, året runt! Helt OK och de sköter sej utmärkt!

Krya på dej från nästäppan och febern!
Kram
Lisa

Birgitta sa...

Förkyld - inte roligt. Det verkar som förkylningen i år håller i sej väldigt länge. Är inte helt fri från min än.
Fin tomte du gjort.
Krya på dej.
Kram Birgitta

Patricia sa...

Men är du "huk"...stackars dig, då får du krya på dig så du orkar pyssla lite...för jag kan tänka mig det fanns en massa inspiration i tidningen... =)

Hmm..vad är det lisa skriver om mån tro, har inte hunnit läsa hos henne än...måste kolla.

Krya-på-dig-kramar i massor!!!

sylvia sa...

hei.
åå så nydelig en nisse/tomte du har laget,herlig å begynne med jule ting nå.elsker julen, å det går fort til den.
herlig bilder.å nydelig magasin.
ja hører endel må begynne på nytt med blogger,min står det 26%på,så har noe å gå på ennu.tror du kan lage en ny blogg, ha samme navn,link til den på et innlegg, du trenger bare en annen adresse på http: greiene..men jeg er ingen data spesialist.
ønsker deg en fin helg.
klem fra sylvia

SUADDA sa...

Vad kul att du vill vara med i utlottningen!
2 lotter till dig! =)

Vilken fin blogg du har! Så fina bilder....och kul att du också pysslar lite med amigurumi. Gar kikat lite på de gina mössen =)

Fin tomte här. Nålfiltning är också något jag skulle vilja prova på framöver...

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej!
Du blev vinnaren av vepan i min tävling. Maila dig min adress så skickar jag vinsten :) Kram /Milla

Mia sa...

Ja tänk, idag är det bara 70 dagar kvar. Får långsamt börja planlägga tror jag. Du är ju redan gott igång, jättesöt din tomte. God bättring :)

Susanne sa...

Hoppas så att du mår bättre...jag har en så yrsel fattar inte vad,,blivit lite för mycket tror jag..en öde ö ett tag skulle vara skönt...Vilken go tomte..Stod o kolla på tidningen o ångrar att jag inte köpte den..kram till dej o familjen,,