måndag 18 oktober 2010

Fin blomma och ny choklad.....




Hej!

Fick en underbart fin Blomma igår.
Av en go släkting till Mannen.
För Jag gick förbi Hennes sommarhus
och såg att Hon glömt ett fönster öppet
när Hon åkt tillbaka hem....

En stor Cyklamen.
Glad blev Jag :)

Hoppas verkligen Jag kan bevara den.
Några bra tips någon????



Och vet Ni.........


I dag släpper Marabou en Ny Vit Chokladkaka.
Den måste testas.Älskar Vit choklad!
Kolla HÄR!!!




Önskar Er alla en bra start på Veckan!


13 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Brukar aldrig ha tur med cyklamen men iår har jag 2 st (bl a en precis likadan som din)...jag rot blöter dem 1 ggn i veckan, pepparpeppar jag har haft den i en månad utan ett visset blad eller blomma.
Lycka till

sylvia sa...

hei på deg.
så nydelig en blomst du fikk,vel fortjent da,
tror den må ha jevnt med vann å endel lys,ikke stå for varmt,
ååå den sjokoladen så nam nam ut.
klem fra sylvia

Susanne sa...

Det enda jag vet att den inte tycker om värme lite svalt helst...MMM så gott älskar oxå vit choklad..Kram

Birgitta sa...

Så fin blomma du fått. Ny choklad lååter mumsigt.
Kram Birgitta

Mia sa...

Vit choklad är mums, den kan jag aldrig få nog av :)

Lena/isklockan sa...

En jätte fin cyklamen. Men tyvärr har jag inga råd att ge dig för jag misslyckas jämt med dem. Mmmm vilken god choklad . Den måste testas. Kram

Tina sa...

Hej underbara Uttan. inne en runda för att säga hej.
Oj, vilken fin blomma du fick. Du får ofta fina blommor!!!
Hoppas att du mår bra & att du har en fin höst.
Åh, jag ÄLSKAR choklad & den nya måste ju provas... hoppas jag hittar den imorron =)
Nä, nu ska jag går & lägga mig.. trött nu. har brett mannens mackor till jobbet imorron..jag gör det ibland för att överraska honom..det blev ägg mackor & skink mackor med sallad & grejer på. Min man kallar dem LYXMACKOR =) fniss...

Må gott vännen!
Varm kram Tina

Patricia sa...

Åh vilken fin cyklamen!!!
Det är en blomma jag tycker om, men som sagt, inte så lätt att hålla fin någon längre tid, men att ställa i blöt en stund i diskhon och låta rinna av innan den åker i krukan igen är väl det tips jag har, inte bli torr och inte stå sur...hur lätt är det.. hi hi.

Vit choklad kan vara god i små mängder och om det är en god vit choklad...men viss vit choklad tycker jag inte alls om, hoppas den här är god...eller nej det hoppas jag att den inte är för jag behöver inte fler chokladfavoriter... har svårt nog ändå att motstå choklad.. hi hi.

Må så gott!!
Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Säger som Patricia.. Hoppas chokladen inte är god ;-) Men jag skulle gissa att den är det och jag måste ju med såklart testa den :-)

Så fin cyklamen men tyvärr har jag inget bra överlevatips..

Ha nu en fin tisdag..

Kram Mia

Annelis hantverk sa...

Cyklamen har jag inget bra tips för, men tack för ditt tips om en god choklad!
Ha en mysig dag!

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Vilken härlig färg det finns många färger men det var för fin.

Lotta-livets väv sa...

Vad mycket och många blommor du visar i din blogg, både egentillverkade rosor av silkespapper....tänk jag minns på 60-talet när jag höll på med sådana i massor. Känns så coolt att allt kommer tillbaka. Var på syfestivalen i Borås häromsistens och gjorde mig en pärlring av pärlor och silvertråd. I min Evas kalender från 1964 finns tips om en sån.....Allt går i cirklar, inte sant?

Kul att få se bilder på dig och dina döttrar och så alla bus-barnbarnsbilder. Jag kan inte upphöra att förvånas över de djuoa och omvälvande känslor som mitt lilla barnbarn skapar i mig. Det går stooooora svallvågor av kärlek inne i mig och jag gör allt vad jag kan för att stanna upp och lägga in upplevelsen och känslan i mitt ta-fram-när-det-svårt-arkiv.
Cyklamen är vacker. Jag hälller vatten i ytterkrukan och misshandlar den i största allmänhet...*fniss*...men nu tror jag att den trivs riktigt bra i mitt söderfönster.
Kram, kram
/Lotta

Yvonne L sa...

Så stor och fin cyklamen! Och så blev jag förstås sugen på att testa den nya chokladkakan...