onsdag 20 oktober 2010

Nu är det annorlunda......



Hej!

Ljusare blev det,verkligen!
Nu är det bara att fortsätta......
hela hallen lång..........

och det får ta den tid det tar....


Här är två bilder innan målningen...
Klart så kom jag när jag plockat bort
allt att jag skulle tagit kort innan
men hittade ett ändå.


Jag är väldigt nöjd....annorlunda blev det :)
NEJ! vi använder inte den här ingången
det har Vi aldrig gjort.
Vi går alltid in vid groventrén.
Så här har det blivit en plats för

Mormors symaskin istället....
Kanske ska vepan komma upp på
dörren,den som Jag vann, men det ska
målas klart först i hela hallen.


Så var det om Rosbuketten Jag gjort.
Någon trodde inte det var löv.
MEN det var Lönnlöv som Jag vikt ihop och
rullat och lindat lite ståltråd runt.
Vikningen uppåt. bladflikarna och skaftet nedåt.

~~:*:~~

Ha det gott!


10 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Så vackert det blev och ljust.
Tack snälla för din rara hälsning om min resa. Kram på dig och ha det så gott, vi hörs snart igen!
Raina

sylvia sa...

hei vennen.
å så fint det ble hos dere nå, deilig med lyst å vakkert, rommet ser mye større ut.
flinke dere er,
ha en riktig god natt.
klem fra sylvia

Mia sa...

Total make-over. Jag har också lust på ljusa väggar, sent omsider.. Nu fick jag ju bara ännu mera lust, det ser verkligen fint ut :)

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Blir jättefint kan se hela hallen framför mig.

promenader på landet sa...

Hej vännen! Så snyggt och fräscht det blev med vitt! Vi håller också på att målar, men vi orkar och hinner inte själva så målaren börjar på måndag...! Må så gott kram från Maria

Rosor och Pioner sa...

Vilken skillnad, det blev ju såå fint.När man börjat måla då vill man bara fortsätta. Vitt är en otrolig färg, tänk vad den kan göra mycket i inredning. Snyggt!!
Ha en bra fredag
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket lyft! Jättefint blev det och allt har ju sin tid, det var modernt med mörka dörrar och karmar för ett "tag" sedan men så vips, skulle det vara ljust och det är fint!
Tack för hur man gör lönnbladsblommorna, dom jättefina!
Kram

Lotta-livets väv sa...

Coolt! Det såg precis ut som silkespapper....men vad häftigt att löven var så snälla att de höll ihop! Haha!
Snyggt blev det i hallen och med den gamla trampmaskinen på plats.
Kram, kram
/Lotta
ps. Hur är det med Lejonmamman?

Photo by Maria sa...

Tänk vad lite färg kan göra.. Supersnyggt.. Jag målade ju vår ytterdörr på utsidan i somras.. Insidan får bli när man kan ha dörren öppen medans det torkar till..

Hoppas din dag varit bra och att natten blir detsamma..

Kram Mia

Elin sa...

"Ros" buketten var jättefin! verkligen fiffigt att göra rosor av dom!