lördag 16 oktober 2010

Rosor,Glögg och Lycklig Vinnare.....


Hej!

Efter en veckas förkylning börjar Jag piggna till.

Gjorde lite rosor i dag.....
En test bara......

Går att göra mycket fint av det naturen bjuder på.

Så har Jag Vunnit!!!

Jippi!!!

Hos Milla med Bloggen...
Vita drömmar och choklad.
Hon har också en jätte fin Webb butik.
Ni måste kolla in hos Henne. Klicka Här!

Så har Vi köpt.....

Årets Glögg!

Ska bli så spännande att smaka den.
Men Vi väntar nog ett tag än.


Så har Jag tröttnat ........

På allt brunt i huset.
Det är ju så mörkt.
Så medan Jag ännu hade liiite ork kvar....


När Vi var in och köpte färg i dag.
Så sa den vänliga Expiditen

-Hej,då Trevlig Helg och hoppas det blir bra nu.
Ja.....sa Mannen...om det inte blir det så blir det väl ändå annorlunda.

Ha,ha...
Ja Ni behöver väl inte ens fundera vem som helst vill ha Vitt!!!


Fortsatt Trevlig Helg!



13 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Gratulerar till den fina vinsten. Jättefina rosor du gjort och du... dörren kommer att bli superbra.
Ha en fortsatt trevlig lördagkväll

bakom berget sa...

Grattis till den fina vinsten!
Vilken kul idè med lövrosorna. Det ska jag testa.
GLÖGG...Har den redan kommit, årets glögg! Måste köpa den direkt. Jag har faktiskt redan druckit glögg i år. Hos Viola. Violas romantiska...du vet.. Vi drack varm glögg och åt pepparkakor med grönmögelost. Det var underbart gott en kylig kväll.
Lycka till med din dörr! Hoppas det blir lite varmare nu, för du kommer ju att få ha dörren öppen tills det torkat. Brrrrr...
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

promenader på landet sa...

Grattis till din fina vinst! Ha en jätteskön söndag och lycka till med målningen! Kram Maria

Stina sa...

Du vann ju. Vad kul!
Det blir fint med vitt. Vi hade ju liknande innan.:-) Kram Stina

Birgitta sa...

Grattis till vinsten. Och till den vita färgen också.
Ha en fortsatt skön helg.
Kram Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till vinsten, kul när man har tur!
Vilka fina rosor du gjort, har du gjort dom av lönnlöv? Nä, det måste väl ändå vara papper...? Väldigt fina i alla fall. Och så en ny ljus dörr, jag tror det kommer att bli jättefint!
Kram
och nalla nu inte på glöggen i förtid, eller, jo, varför inte, förresten?
Kram igen!

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Det blir fint med vitt vid dörren syns redan även om det inte var helt färdigt,gud va fint du gjort med löven hade jag aldrig kommit på måste testa.

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va kul att vinna, det gör jag aldrig men jag kanske är för slö att vara med och länka.
Vilket konstverk du gjort - rosorna, sådana stora blad finns inte här uppe....
dörren, ja en sådan, flera finns även hos mig men jag har inte fått lov att ändra.....Livet ser lite olika ut!
Ha en bra söndag!
Carin

Lisa sa...

Vilken bra idé att använda de vackra höstlöven till att göra en rosbukett! Blev verkligen jättefin! Det blir stor skillnad när man målar över det bruna med vitt istället. Våra fönster och dörrar var ju brun-svarta innan och det blev såå mycket finare när de var vitmålade!
Åh glögg... vad sugen jag blev på det nu! Mums! :)
Ha en skön söndag!

Lisa sa...

Vilken bra idé att använda de vackra höstlöven till att göra en rosbukett! Blev verkligen jättefin! Det blir stor skillnad när man målar över det bruna med vitt istället. Våra fönster och dörrar var ju brun-svarta innan och det blev såå mycket finare när de var vitmålade!
Åh glögg... vad sugen jag blev på det nu! Mums! :)
Ha en skön söndag!

Snäckskalsdalen. sa...

Vaaaa? Tack för svaret, men är du så skicklig att du kan göra rosor av lönnlöv? Jag är mäkta imponerad, hur gör du, nu får du baske mig ha kurs på bloggen!!!
Det ser så himla fint ut!
Kramar

Lilla Rummet sa...

Grattis till den fina vinste n!
Jättefint med lövrosor du gjort, måste testa.
En ny glögg redan, men det kanske är dags med nyheter redan. Får testa den.
Önskar dig en fortsatt fin söndag.
Kram Britt

Sirpa sa...

Grattis till vinsten!
Har en fin måndag!
Kram Sirpa