torsdag 30 september 2010

Sista dagen den här månaden.......


Hej!

Så har Vi tagit in Pelargonerna....
Var på tiden för i morse hade Vi den
första riktiga frostmorgonen.
Jag klippte av alla vackra blommor och
klippte ner dom lite för att få plats i baljan.


Som Vi körde till Svärföräldrarna där de
ska stå i källaren till i Vår......


Nu hade de verkligen kommit
i gång och blomma.......Typiskt..

Men så är det...
och tomt blir det på altanen också.



I morse när Vi åt frukost
så satt en liten Talgoxe på fönsterblecket
och kikade in på Oss....
Sen satt den i trädet utanför och stirrade på Mej.....


Vi satte ut fågelautomaten med frön
den 1 Oktober förra året.
Så om nu den lilla Pippin kom ihåg det
så var den en dag för tidigt.
Men Mannen hängde ut den lilla automaten
så de ska nått att börja med........

Och Vi har haft många besökare under dagen.......
Man ska ju börja mata Dem nu om man
vill ha mycket fåglar till vintern.

~~:*:~~

Sista dagen i Månaden i dag.
Oktober i morgon!
Oj...vart tar tiden vägen???

~~:*:~~

Sköt om Er!




4 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Den lilla talgoxen hade säker skrivit upp det i sin kalender och sedan talat om det för alla små fågelvänner att det här är ett gott ställa att besöka, precis som jag känner när jag besöker din vackra blogg.
Tänk vad tiden går nu känner man verkligen att det är höst vi hade även frost denna morgon. har inte tagit in mina pelargoner brukar inte göra det har svårt med förvaring under vintern.
Ha det så gott i kväll!
Kram Raina

bakom berget sa...

Mina pelargoner blommar oxå för fullt där ute nu. Typiskt va! Nu ska dom ju gå till vila. Jag vet inte vart jag ska göra av mina i vinter, så risken är att dom blir kvart ute. Suck!
Jag har just skickat gubben till affären för att köpa fågelfrön. Det är dags att ge dom små liven mat nu.
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

bakom berget sa...

Mina pelargoner blommar oxå för fullt där ute nu. Typiskt va! Nu ska dom ju gå till vila. Jag vet inte vart jag ska göra av mina i vinter, så risken är att dom blir kvart ute. Suck!
Jag har just skickat gubben till affären för att köpa fågelfrön. Det är dags att ge dom små liven mat nu.
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

Louise sa...

Lyckas aldrig riktigt få till det med pelargoner men de ser alltid så fina ut hos andra! Kanske dags för ett nytt försök...
Ha en skön helg!

kram louise