onsdag 18 februari 2009

Vår eller?


Hej!


I dag vill vi först säga Grattis till Svärfar!!!!
Som fyller 73 år i dag.

(Vi kommer strax på fika!)

Grattis!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Annars så har vi börjat dagen med att diska lampor.
Sådana som sitter i taket.
Det är inte ofta man gör det men nu var det tvunget.
Oj,oj vad dammiga de var.
Nu när vårsolen börjar komma in syns allt.
Fönstren...hmmm för kallt att putsa nu.


Men visst är det skönt med vårsolen annars.
Det är ju den man väntat på ett längre tag nu.
Sen får vi det här med att dammet syns på köpet liksom.


Sen ser det lite kulet i Karesuando -32 i dag på morgonen.
(Och jag som fryser här hemma)
Så de har ju lite längre kvar till våren.
Här är det bara -7......


Utanför dörren känns det som man skulle vilja ha lite vårblommor.
Men det är lite för tidigt, men jag vill byta ut granriset mot björkris iallafall.
Det känns nog inte lika vintrigt då.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Vi hörs i kväll!
Nu ska vi testa och göra Islyktor!!!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Kram!

1 kommentar:

Nina sa...

Ja du, vad du är gullig. Jag skulle nog behöva lära mig & sitta & inte göra något,men det går inte.Jag kanske skulle hälsa på folk oftare, för då gör man ju inget, förutom att prata, jag får börja hemma hos dig.

Kramar =)