onsdag 18 februari 2009

Trivs med tillvaron!

Hej!
Det är så tråkigt att damma....
Nej..inte alls tycker jag.
Ja vi har mycket prylar eller jag har mycket prylar.
Men jag mår bra av att ha dem runtomkring mej.
Det är saker som har betytt mycket för generationer.
Och jag blir lite nostalgisk varje gång jag tar i dem.
Mormorsmors,mormors,mammas,farmors,farfars,pappas och
alla generationer på mannens sida.
Jag börjar nog bli gammal iallafall!!!!!
Men vad gör de, jag trivs med tillvaron!!!
De här är två hundar i gips(tror jag att det är)
Den översta var min Mormors.
Hon hade två men den ena hamnade i olycka.
Den andra kommer från Mannens släkt.
Jag bara älskar dessa vovvar.
Och inte blir jag allergisk av dem.....

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤





Jag har putsat varenda liten kristall idag!!!!!!!

Det tog sin lilla tid.......
Men oj vad det glittrar i alla möjliga fina färger.

Sen hittade jag Mammas gamla ljusstakar.
De ska få stå på rumsbordet på min stora dag.

Nu väntar jag bara på dukarna som vi lämnat på kemtvätt.

Så är det snart, dukat och klart.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Och min Gulliga Svärfar har varit hit med ris till mej .
Fast han fyller år idag har han varit ut i skogen och plockat det.

Gulliga Svärmor hade bakat kakor till mej som jag fick med mej hem.

Tack Ni är så snälla!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Vi hade besök av våra goda vänner M & L ikväll!
Vi tog en barrunda(fast det är onsdag)
Men vad gör de,vi trivs med tillvaron!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Kramar!

2 kommentarer:

Nina sa...

Det ska man göra, alltså trivas med tillvaron. Och sen är det faktiskt lill lördag, så det är inget att skämmas för att ni hade en bar runda.
Sköt om er Kramar ;)

Stina sa...

Oj, vilken fin lampa.

Ja, den var lik Sally den ena hunden. Haha..

Ja, man får damma ibland. Men det är bra skönt efteråt.:-) Kramis