lördag 26 mars 2011

Vårtrött......


I bland bara går dagarna.
Poff.... så är det lördag!
Och Jag upptäckte att jag knappt suttit
vid datorn, jag har haft "noll koll"
Jag har nog fått den där "Vårtröttheten"
De brukar kalla det.

Men även om det är sååå mycket snö
kvar i trädgården så är det skönt på altanen.
Så det blev lite plantering där.....


Ja här syns det också hur mycket snö
som finns kvar.....


Eftersom Mannen jobbar i helgen
så blir det inga större utsvävningar.
Kanske Jag går på Byns Marknad på förmiddagen
en sväng för nu är det bar asfalt, så nu kan Jag gå.
De som Jag möter så här på Vårkanten säger alltid.
-Ja! Nu är det Vår nu när Du kommer ut igen :)

~~:*:~~

Så har Emanuel Namnsdag i dag.
Grattis!
Manne och Farfar!

~~:*:~~

Tack för alla goa kommentarer som Jag
fått om mitt förra inlägg.
Ni är så bäst!
Har ännu inte kunnat bestämma vad som
ska stå textat på dörren.
Fick en idé om...
Sol, Vind och vatten.
Då blir det....
"Sol, till vinden och vatten"
:)

~~:*:~~

Trevlig Helg!


Kramar Uttan!


15 kommentarer:

Susanne sa...

Vill kika in för att önska dig en härlig dag..Varma kramar Susanne

Patricia sa...

Jisses va mycket snö ni har kvar, här är det snart barmark, bara lite snö kvar i skuggan.
Och det är ju ändå bara några mil emellan oss, men det kan göra stor skillnad .. =)

Vilken härlig plantering, såna ägg letar jag efter, vill ha det på min ljusbricka, vet du vart man hittar såna?

Må så gott!!
Kram Patricia

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar Manne, den lille gubben! Han mår bra hoppas jag.
Sol vind och vatten lät bra men det får nog bli som du skrev, till vind.....
Vårtrötthet, ja, den har man. Jag har ont av vårvindarna, dom ställer till det i min arma skalle och idag är det så. Segt blir det och dunkar gör det, men våren är på gång i alla fall.
Har ni marknad, va kul!
Agneta kram

Jo, jag måste fråga, när du skriver så där väldigt vackert, har du en mall då eller kan du skriva så jättefint på fri hand?

bakom berget sa...

Jaa du...så där jäkla mycket snö har jag oxå på tomten. Man blir så trött på den.
Vilken söt kanin /hare du hade där på bordet förresten. Här har det fortfarande inte kommit hem några penseèr, men det ska bli snart.
Ha en fin helg! Kram Åsa.

Skaparglädje sa...

Vilken fin vårplantering du gjort.
Usch, vad mycket snö ni har kvar, här är det barmark och det är så skönt.
Trevlig Helg!

Yvonne L sa...

Ser ut som ni har rätt mycket snö kvar... förhoppningsvis smälter den bort snart.

Patricia sa...

Men va du är gullig som kollar ägg åt mig .. =D

Här har det nyss ätits lite glass med hackade nötter .. mums!!!

Kram kram

4U2 sa...

Sov en mkt kort stund och ... fortfarande trött :)

Unknown sa...

Snygg vårplantering du gjort, men va snö du har stackare. Här är det ingen alls nu skönt. Här var marknad också i dag men ville vara ute i trädgården i stället fast det var ju kallt. Ha en fortsatt skön dag Kram Beijan

Vita Falkens Lantliv sa...

Så fin och mysig plantering du har gjort:)

Men tycker synd om dig som har såå mycket snö kvar:(((
Här är helt rent från snön nu, så skönt!

Kram Susanne

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja nog ser det ut att ni har mycket snö.. Skönt att asfalten är bar... Här har vi alla små vägar så sjuttons hala...
Ha en skön lördag kväll !
Kraam
Sanne

Black Iris sa...

Vårtrött kan jag väl också påstå att jag är. Känns inte som jag vaknar riktigt nån gång under dygnet, men ändå spritter det liksom i en. Fy vad mycket snö du har kvar, men det går så fort när väl värmen kommer..

Kram Maidi

Photo by Maria sa...

Oj vad snö ni har kvar.. Men den är nog snart ett minne blott, hoppas jag..
Skönt iaf att ni har bara vägar så att du kan promenera ut igen..

Fin plantering du gjort.. Jag har köpt pärlhyacinter för flera dagar sedan men de har inte kommit i ngn kruka än..

Ha en fin natt och en härlig söndag..

Kram Mia

Cecilia sa...

Hej!
Vilken härlig blogg du har!
Underbart med vårtecken nu också!
Varma hälsningar feån Cecilia & Villa Hortensia

Mia sa...

Vårtröttheten slår in. Man längtar sån efter solen och så får man inget gjort. Men energin kommer tillbaka, undrar om kroppen får en liten D-vitaminchock so den ska vänja sig till först?