måndag 28 mars 2011

Vårteckensutmaningen!


Måndag och sista veckan den här Månaden.
Vårtecken är inte lätt att hitta i trädgården men
en liten bild får Ni ändå.


Det händer saker närmast fönstret under takdelen
där det inte har kommit så mycket snö.
Annars är det en meter med snö på vissa delar i vår
trädgård. Vi bor väldigt skuggigt till så solen kommer
inte åt att hjälpa till. Snön är verkligen stenhård så
det kommer nog att ta tid. Vill Vi se mer Vår så åker Vi ner
till Gården där Svärföräldrarna bor. De har soligt och fint
och där har det hänt mer i trädgården så nästa vecka får Vi
åka dit och ta bilder.
Mer Vårtecken hos HUMLEBACKEN!
HÄR!

Alla Mina Pelargoner är på Vinter semseter
hos Svärföräldrarna. De blommar för fullt
men Vi kan inte ta hem dom för det är för kallt ännu.
Men en gren hade gått av så den fick följa med hem.



~~:*:~~:*:~~

I går var Jag och Väninnan Carina på
Blingo Party (kläder) hos Dotter Jenny.
Mycket fint men Jag handlade inget.
Men en stor kasse med kläder hade Jag med hem ändå.
Jenny hade gjort en rensning i garderoben.
Stor Lycka för Mamma :)
Tack snälla Jenny.

~~:*:~~

Önskar Er en bra start på Ny Vecka!



Kramar Uttan!



10 kommentarer:

4U2 sa...

Här hånar vädret oss med nysnö. :)

Skaparglädje sa...

Men du har några växter och lökar som är på väg upp vid husväggen, ser jag.
Vilken härlig färg på din pelargon.
Kram!

Photo by Maria sa...

Snön försvinner snart skall du se, vi går ju in i april på fredag :-)
Här är det ingen snö nu och jag hoppas att det inte kommer mer heller..

Vad fin pelargonen är, jag har aldrig lyckats övervintra sommarblommor så jag är så impad över er som klarar det..

Inte illa att komma hem med en kasse med kläder trots att du inte handlat ngt.. Perfekt med en dotter som rensar ut och att du kan ha samma storlek..

Kram Mia

Patricia sa...

Men att ni har så mycke snö! .. =)
Här är bara en liten plätt med snö kvar på gården .. =)

Skönt för dina pellisar att få åka på vintersemester .. hi hi .. hoppas de snart kan flytta hem igen.

Må så gott!
Kram Patricia

Elin sa...

Hej!
Jätte fin pelargon du har. Här börjar det också komma lite vårtecken.

Tänkte önska dig en fortsatt fin vecka!
Kram Elin

Lotta-livets väv sa...

Lyxigt när barnen rensar ur garderoben. Lite nytt till sig själv.....

Mina pellisar har knopp och står i vårt sommarrum. De som jag klippte ner håller på att bli rötter på och snart sätter jag ner dem i jorden. Gissningsvis blir det en och annan ny pellis inköpt också...så småningom.

Lite penséer fick räcka till helgen som gick. Vi har fortfarande snö ända in till trappan.....suck! Jag vill ha VÅÅÅÅÅR!

Kramar
/Lotta

Stina sa...

Härligt med vårtecken.
Det ska visst komma snö här i veckan. Blir man arg, eller? Jaa!
Kram Stina

Annelis hantverk sa...

Här har det fyllts på med mera snö så det lär nog dröja innan vi ser nåt vårtecken!
Ha en fin vecka!

promenader på landet sa...

Hej vännen! Vad kul med nya kläder alltid bra att ha någon att ärva av! Har hört att värmen kommer i helgen vi håller tummarna!! Kram Maria

Anonym sa...

Tulpaner? Åh, ett äkta vårtecken!
Nog är det segt i år. Här har de lovat mer snö idag, usch.

Vilken härlig pelargonkvist, har man inte riktig vår ute får man ha den inne!

Kram Eva-Mari