tisdag 29 mars 2011

Spalje!


Har handlat Hos Cathrine.
Som har Bloggloppiset
Fågel Blå Butik.
Såå mycket fina saker Hon har.
Om Ni inte kikat in där så gör det.
HÄR!

En Spalje köpte Jag.
Just nu står den i hörnet vid Entrén.
Kanske lite svårt att se hur fin den är
nu när Jag har ris framför.
I Sommar ska det klättra
murgröna där har Jag tänkt.


Så en bild på våran "Korre"


Han är så söt.
Ibland har Han en kompis med sig.
Eller kanske det är Hans Tjej.
Men i går när Jag tog bilden så var han ensam.

Ja, ja ovanför honom fanns "Hacke"


Med stativ och teleobjektivet
har Jag tagit bilderna genom
vårat köksfönster.
(klicka på bilderna så blir de större)

~~:*:~~

I dag var Vi till Västerås.
Snöbusväder när Vi åkte dit.
En tur till IKEA, men det var väldigt
tomt på hyllorna. De öppnar ju nytt inom kort
så de har börjat flytta redan.
Ska bli spännande att se.


~~:*:~~

Ha det Gott!

Kramar Uttan!


13 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Vilken vacker spaljé. Jag det finns många vackra saker att bli frestad av hos Fågel Blå. Jag brukar också handla där ibland.
Vilka läckra bilder på ekorren och hackspetten, du är så duktig med din kamera!
Kram och sköt om dig!
Raina

Mia sa...

Snöbusväder alltså. Det är en långvarig vinter i gamla svedala också iår tror jag.
Den spaljeen var underbar, tänk att ha turen att komma över en sån :)

Gunilla sa...

Så snygg vilken fin dekor spaljen har och den är ju riktigt dekorativ även utan något som klättrar.
jag skall kika in hos Fågel Blå det är alldelens nytt för mig.

Jättefina bilder.

Ha det gott
Gunilla

Skaparglädje sa...

Det blir fint med murgröna som klättrar upp för den spaljen.
Du har fina fåglar och ekorrar runt ditt fågelbord, min katt hoppade upp i vårt fågelbord i går och tog en fågel. Då blev jag inte glad.
Kram!

Patricia sa...

Vilken fin spaljé .. fiffig du är med ditt pyntande, blir säkert jättefint med murgröna till sommaren .. =)

Åh vilken fin Kurre .. det är sällan jag ser här hemikring .. tycker de är så himla söta .. =)

Kan tänka mig att det var tomt på IKEA, det var det ju redan när jag var dit. Det ska bli spännande att få komma till det nya, enormt stora IKEA nästa vecka .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Lena/isklockan sa...

Vilka fina bilder på fåglarna och ekorren . Spaljeén är ju så fin också. Blir jätte fint med den klättrande växten du tänkt. Ska kika in på den sidan där du köpte den. Kram

Fågel Blå sa...

Hej min vän!!!!
Det var kul att träffa dej igår!!!!
Och så fint det blev med spaljen!!!!
Tack för att du säger så vänliga ord om mej!!!!
Du är gullig du!!!
Ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Rosor och Pioner sa...

Vilken skicklig natur-och djurfotograf du är, fina bilder. Spaljen är superfin.
Ha en fin kväll
Kram Susanne

Vita Falkens Lantliv sa...

Den spaljen var kalas fin:)

Så vackra foton på både ekorren och hacke,kul med så mycket liv i trädgården:)

Kram Susanne

Birgitta sa...

Hej! Hos oss kom det 12 cm snö i natt, men den snön är borta igen. Bara den gamla snön ligger kvar och det är massor.
Så fina Korre och Hackis är.
IKEA är alltid roligt att besöka, men blir alltför sällan.
Önskar dej en mysig vecka.
Kram Birgitta

taio sa...

superb

Anneli sa...

Hejsan.

Jättefin spalje!
Håller med dig....Fågel blå har en hel del fina saker.

Verkligen fina foton, sååå söt den lille korren är.

Ha det fint,
Kram Anneli.

Susanne sa...

åh så fin,,ska kika in..Men vilka underbara bilder ..Korre är ju bara såå underbar...Massa kramar till er från oss...