måndag 14 mars 2011

Vårteckensutmaningen!



Ny vecka nya Vårtecken att leta.
Att visa Våren ute är inte så stor idé.
Vi har massor med snö och det kan Ni se
i gårdagens inlägg hur Vi har det ser ut ute.

Så inne försöker Vi få till lite VÅR!

Vinter är utbytt till......


Blomman Jag köpte när Vi var till Västerås
har fått plats på köksbordet eftersom

Mina Vårkänslor svalnat av när vi kom
hem
till Landet från Våren i Stan.


Det är faktiskt det enda Vår Jag kan visa den här veckan.
Vill Ni se mer av Våren kika in hos.
Viveca på HUMLEBACKEN...
HÄR!.....



~~:*:~~

I går var Vi på kalas hos Linnéa.
När Hon fyller år är ju ett Vårtecken också.....


~~:*:~~

Ha en bra start på Vecka:11


Kramar Uttan!


15 kommentarer:

Anonym sa...

Lika lika samma! Men bara om det får vara varmgrader på nätterna så... Nu biter vi ihop och njuter ändå!

Kram till dig.
Eva-Mari

Skaparglädje sa...

Hittar man inga vårtecken ute får man locka fram våren inomhus. Visst är det fint med en kruka med påskliljor på köksbordet.
Du har så många fina bokstäver, har du hela alfabetet?
Tack för ditt mail, jag blev så glad, jag svara dig när jag får tid att skriva några rader.
Kram, tack för att du finns!

Lisa sa...

Joo nog får man vårkänsla av att titta på dina fina bilder. Så fina så. Kalas är aldrig fel och kan man förknippa de med vår så är det ju änu bättre. Ha en skön dag.

Kramar från Lisa

Lena/isklockan sa...

Va fint du har det . Mysigt med bokstäver och att man ändra dem .Ja, du har det riktigt vårigt inne. Kram

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Önskar även dig en bra vecka! Kalaset är säkert ett trevligt vårtecken för Er familj!
Carin

Penseldraget sa...

Du har lyckats med att ta in våren till dig ;) så fint de är.
kram pia

Photo by Maria sa...

Här nere finns vårtecken, har jag sett hos andra.. De jag själv har sett är att det inte finns ngn snö, vi har ca 8 grader varmt och så finns det videkissar.. Vi har ju ingen blommande trädgård så skall jag hitta blomande vårtecken får jag nog ta mig in till grannen ;-)

Ha en fin fortsatt start på veckan..

Kram Mia

Patricia sa...

Det är ju tur vi kan ha vårkänslor inne när de inte befinner sig ute .. =)

Men här är det vårkänslor ute idag, solen skiner och det är töväder på hög nivå, plaskigt o blött på gräsmattan o snöfläckarna blir mindre o mindre .. =)

Kul med barbarnskalas .. =)

Må så gott!!
Kram Patricia

Rosor och Pioner sa...

Håller med, ute är det svårt att finna vårtecken och sju dygn med plusgrader skall det vara innan man kan säga att våren är här.Men väldigt vårigt och fint har du inne.
Kram Susanne

Malin sa...

Hej!

Ja har man en massa snö ute ännu så är det ju mysigt att man kan "ta in" våren också =)

Må så gott!
Kramar Malin

Vita Falkens Lantliv sa...

Inte är det lätt att hitta vårtecken under snön;) Här har det kommit upp lite snödroppar:)

Du har en utmaning att hämta hos mig:)

Kram Susanne

Vit som snö sa...

Samma hos mej, en hel del snö ännu, jag säger vårvinter om den årstid vi har nu... och den är faktiskt härlig även om en trädgårdsnörd börjar längta efter jord under naglarna;)
Fast vår inne är alltid mysigt:)
Såå vacker headerbild med rosa blomman!
Tyckte jag såg en bekant tändsticksask också;) Hihi
Ha det gott! Kram Cilla

Mia sa...

Tänk att det alltid är så mycket tidigare i stan. Sån är det här också. Där nere har dom bara hälften så mycket snö och massor av slaps. Bara två veckor kvar av mars, sen borde den här snön försvinna.

Maria sa...

Vad fint du vårpyntat. Här hemma har äntligen ett vårtecken kommit i trädgården. Fast vi har ju inte lika mycket snö som du. Kramar Maria

Yvonne L sa...

Nu börjar det ju kännas lite också som att våren verkligen är på väg. Strålande solsken har vi i Eskilstuna idag i alla fall.