onsdag 16 mars 2011

Våren kommer....



Ja! bort med allt barrande granris.
Och i med lite björkris.

Hade turen att Det togs omkull lite björkar i går.
Så det fanns gott om ris.
Vet inte om Jag kan låta bli att sätta i "tuppor" (fjädrar)
Vad tycker Ni är det för tidigt??
Men det heter ju Fastlagsris.

Inne på köksbordet
blommar nu denna skönhet.



I går njöt Vi av Solen en stor del av dagen.
Här ser Ni vår nya "sommarstuga" ;)
ute på åkern där det är som mest med sol.
Här bjöd vi svärföräldrarna på fika.
Sååå skönt....
(klicka på bilden så syns det bättre)


Och klart så skulle Manne
få vara med och njuta i solen.

Manne är 12 år nu.

Här ser ni att sparken kommit fram.

Den som satt fast under all snö.
(Kolla Söndagens inlägg)
Nej den har inte tinat fram....


Mannen hjälpte Våren på traven.
Grävde och körde bort snö.


~~:*:~~

I dag har Vi kallt men underbar Sol.
Jag njuter.....
Ja det är klart...
När solen kommer ser man alla smutsiga fönster
och allt damm :(

~~:*:~~

Ha det Gott!

Kramar Uttan!

13 kommentarer:

bakom berget sa...

God morgon! Vilken rolig sommartuga ni har. Den modellen hade jag inte sett tidigare.Hi hi hi...
Ja, nog skulle man vilja att det var påsk snart. Den kommer ju så sent i år. Jag tänkte jag ska plocka in lite kvistar. Men några tuppor blir det inte än. ;o)
Ha en fin dag! Kramar från Åsa.

Patricia sa...

Härligt med björkris istället för granris .. men tuppor känns lite tidigt va? .. =)

Det var en rolig "sommarstuga" ni skaffat .. hi hi. Vadan denna idé? .. =)

Skönt bli av med snöberget utanför huset .. det hade nog tagit ett tag att få bort om det skulle töa bort .. =)

Här skiner ingen sol än men jag hoppa se den senare idag eftersom jag är ledig .. =)

Ha en bra dag!!
Kram Patricia

Photo by Maria sa...

I den "sommarstugan" hade man ju kunnat ta en fika i lä och i solen :-) Kul idé..
Och hjälpa våren på traven är ju med smart, kanske ni är de enda som har vår uppe hos er ;-)

Här skiner solen idag fast det blåser en del.. I morgon skulle det komma snöblandat regn, hoppas det är mest regn om det nu tvunget skall komma ngt..

Ha nu en riktogt fin dag..

Kram Mia

Annelis hantverk sa...

Häftig sommarstuga! Så bra att få bort snön, här har vi mycket ännu och minus femton grader i morse! Så trevligt med björkris, kanske jag ska gå och se om jag hittar nåt.
Ha en härlig dag!

Elin sa...

Hej!
Boken finns att köpa på adlibris.se för 46 kr + fri frakt. Fina vårbilder.

Ha en fin dag!
Kram Elin

Lilla Rummet sa...

Den modellen på sommarstuga har jag inte sett tidigare, men varför inte.....
Här får man pulsa i djup snö om man skulle få tag på något björkris, så det blir väl till att köpa en kvist.
Ha en fin dag i vårvädret.
Kram Britt

promenader på landet sa...

Härligt det låter med björkris nu får jag vårkänslor! Tack för go kommentar hos mig! Stor kram från Maria

Maria sa...

Ja härliga vår välkommen :) Så fint det blev. Kram Maria

Nina sa...

Halloj!
Inte trodde jag att det var erat fika ställe,och jag som har funderat när jag har gått förbi......

Säkert mysigt när solen strålar in :)

Det är riktigt trevligt när man får byta från gran till ris.

Hoppas allt är bra, kom och hälsa på i helgen (valvet) jag jobbar hela helgen, det skulle va kul. Kram

Stina sa...

Ja, det finns hopp om en vår nu känns det som. Härligt! Kram Stina

Linda sa...

Vilken söt "stuga"! En sån skulle jag också vilja ha här hemma.

Manne ser ut och njuta av solen.
Han är så go!

Hälsa morbror. Kramar

Skaparglädje sa...

Jag tycker du kan sätta fjädrar i riset.
Härligt med vårsolen, synd att det alltid kommer en massa "måsten" bara...städ, fönsterputsning m.m. Men de första soldagarna tycker jag man bara ska njuta av.
Jag har svarat på ditt mail.-
Kram!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj Uttan!
Härlig fikaplats.Det smakar så gott utomhus.Även att det är lite kyligt,så känner man att våren är på väg.
Visst ser det fräscht ut med ris nu.Jag har inte satt fjädrar än,men varför inte:)
Må så gott
Kram Anette