torsdag 17 mars 2011

Handlat på nätet......



Risk för att Jag är lite tjatig...
Men Jag måste få visa den här påskliljan igen.
Säkert har någon av er sett sådana förut men
det har inte Jag,tycker den är sååå vacker.


I dag blir det ingenting gjort.
Tycker bara Jag går omkring här hemma.
Fick för Mej att sy nya gardiner till köket.
Men Nej tyget räckte inte till så då slapp Jag det.
Städa på altanen var för kallt.
Gå ut och gå var för halt.

Men!!
Jag har kokat Lingonsylt
och....
Handlat Hos Kathrine
Fågel blå Butik!!!
Vad Jag köpt?????
Det får Ni se an annan dag :)

~~:*:~~



I dag är det Irlands nationaldag.
Saint Patricks Day.
Det är tradition i Irland att ha gröna kläder på sig.
Och den som inte har nått grönt på sig får Man nypa....
Kul!!!





~~:*:~~



Ha det Gott!

Kramar Uttan!

10 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Att gå ut och gå är förenat med livsfara, har gått med hundarna efter stora vägen idag, halkfritt men ändå förenat med fara.
Påskliljan är jättefin.
Ha en fortsatt bra dag
Kram Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skulle vara kul och nypa någon, det är nog inte många som vet om det med gröna kläder. Jag är ledig idag och har inte gjort något vettigt alls, lyckas ofta få migrän när jag är ledig också.
Jättefin påsklilja, lär dröja ett tag tills dom blommar ute. Ska vist bli snö inatt!!
Solig kram
AnnaMaria

Patricia sa...

Nja inte tror jag att jag sett så fina påskisar förut, jättesöta! .. =)

Jag har inte orkat gå ut o gå idag pga min hosta, men suttit i solen har jag gjort o det var skönt en liten stund i alla fall .. =)

Må så gott!!
Kram Patricia

4U2 sa...

Jag rekommenderar broddar -oavsett ålder- hjälpt mig väldigt denna vinter1 :)

Elin sa...

Hej!
Fina blommor, sådana har jag inte sett men vanliga har vi rabatten.

Ha en fin dag!
Kram Elin

Maria sa...

Fina Påskliljor. Dom kan man inte se för mycket utav :) Varför göra en massa...ta det lugn är gott Kram Maria

Vita Falkens Lantliv sa...

Haha då hade jag blivit nypt idag för jag har inga gröna kläder på mig.

Påskliljan var jätte söt. Jag har också varit ledig idag men inte gjort speciellt mycket heller. Fast mitt mål var just att inte göra något;)

Kram Susanne

Vardag och flärd sa...

Tur att jag inte är i Irland, jag tycker inte om gröna kläder!
Påskliljan var ju så vacker, inte heller jag har sett en sån förut.
H det fint!
Kram Eva

Lisa sa...

Tack för dina fina goa kommentarer och besök hos mig. De värmer så. Klockan köpte jag på en loppis för fem kronor i somras men den är så söt. Dina påskliljor är bara så vackra. Ha de nu så gott.

Kram Lisa

Photo by Maria sa...

Så söta påskliljor.. Jag har sett sådana innan men så värst vanliga är de ju inte..

Tur man inte bor på Irland då för jag tror inte jag har gröna kläder.. ha ha.. Eller vänta, den tunikan jag budade hem från Tradera är ju faktiskt grönaktig :-) Så jag hade nog klarat mig från nyp ;-)

Kramar
Mia