torsdag 10 mars 2011

Edla......


Namnsdagen i dag.
Edla!
Så hette Min Farmor.
Här i Min Mormors skåp finns ett litet
kort på Farmor och Mej taget 1959.

Farmor var Född 1910.
Hon var alltså på kortet.
49 år.


Så kom tidningen från
IKEA häromdagen jag tror att de är till de
som har IKEA Family kortet.
Förvånad och glad såg Jag på sidan:17
(Bilden till vänster.......)


Lika Tavla som min Farmor gjorde till Mej när Jag fyllde 12.

(Bilden till Höger.)

~~:*:~~

På morgonen var det många Domherrar på besök.
Inte lätt att hinna fota innan de försvinner.
Om man tar genom fönster och inte hinna byta objektiv.

Då blir det så här. Att det blir snö då?
jo då det har varit ...
snö och sol,snö och sol.....
så Vårväder är det.

Men vilket ljus Vi har nu!!!!
Härligt!


~~:*:~~

I går hade Jag hjälp i köket.


Ebba!
Mormors minsta hjälpreda :)

~~:*:~~:*:~~


Ha det Gott!


Kramar Uttan!


14 kommentarer:

Elin sa...

Hej!
Vad roligt med lite hjälpreda av barnbarn. Såg ut som det blev väldigt goda semlor med.

Ha en fin dag!
Kram Elin

Maria sa...

Tittar in och kikar vad du hittat på då. Mysigt fotografi. Kramar maria

Lotta-livets väv sa...

Tacksamt med sådan hjälpreda. Hushållsarbetet går som en dans med en sån liten glädjespridare vid diskbänken.
Jag syndade med två(!!!) semlor i tisdags.....Det var inget LCHF det inte...men smarrigt och gott!
Kram
/Lotta

Mia sa...

Det är fortfarande ljust här så nu börjar det hjälpa. Men först blev jag trött av mörker, nu sover jag gott för att det är så ljust :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Edla, vilket fint namn. Roligt och ha ett foto på dig och farmor. Och det är ett jättegulligt rådjur din farmor broderat.
Söt köksa har du också.
Kramar
AnnaMaria

sylvia sa...

hei.
hyggelig innlegg,
koselig med navndager,
ånydelig brodert bilde da,koselig minne det,
kjekk kjøkken hjelp du har.
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Photo by Maria sa...

Så söt liten hjälpreda du hade i köket igår..

Ja våren den verkar vänta på sig.. Här känns det mer som höst med ösregn och stormbyar..

Ha nu en fin kväll..

Kram Mia

Rosor och Pioner sa...

Vilken söt liten hjälpreda i köket och så glad och lycklig hon ser ut att vara över att få hjälpa mormor.
Vilka fina minnen du har av din farmor.
Ha en fin kväll
Kram Susanne

Linda sa...

Tack så mycket att jag fick komma idag "moster", det var jätte roligt att få prata och bara ha det mysigt!
tack för det goda fikat också.
Jag kommer snart förbi igen!
Kramar

Patricia sa...

Här har vi haft regn, rusk o blåst hela dagen .. inget skönt väder alls, så jag har hållt mig inne ... =)

Härligt med lite hjälp i köket ibland, längtar så till Clara blir i den åldern så hon kan hjälpa farmor ... =)

Må så gott!
Kram Patricia

Handgjorda drömmar sa...

Vilket ovanligt och väldigt vackert namn!
Spanade in dina semlor - såg såå himla smaskiga ut :)
Må så gott!
Marie

Livskrafter sa...

Men vilken go liten hjälpreda. Vad är härligare än de små barnen:)
Ha en fin helg
stor kram
Emma

oumberligating sa...

"Denna blogg kan man ej vara uttan!"
Hm...den var dålig ursäkta mig! (ler)
Tittar förbi för att önska en skön fredag och en trevlig helg!
Härliga bilder och minnen du bjuder på!
Ha det Bäst!
kram ifrån Oumberlige Peter!

Annelis hantverk sa...

Så bra med en liten hjälpreda! Domherrar tycker jag är väldigt sällsynta, roligt att du har dem runt fågelbordet!
Ha en fin helg!