söndag 27 mars 2011

Mina små favoriter......


Eftersom Mannen jobbar så åt Jag frukost
själv i dag men som vanligt hade Jag sällskap
utanför köksfönstret av dessa små underbara
Steglitser!
Så i dag har Jag försökt fånga Dom på bild.
Vilket inte är helt lätt.....


I går kväll ställde vi om klockan.
Släckte lampor som Vi skulle. Earth hour!
Så det var ju lika bra att gå och lägga sig tidigt.
Då behövde Vi inte fundera så mycket.
På att det var mörkt inne i huset
och att...
Klockan blev mer än den var......
Trötta var Vi ändå och Mannen skulle upp före 3.
Men Jag sov.....oj vad jag sover.
Så hörde Jag på Radio i morse.
Man ska sova 7 timmar.
Inte 8 inte 6 timmar det är bevisat att de som sover
7 timmar mår bäst.
Hmmm....oj då!!


Koltrastar har Vi också.....


Så nu är det VÅR!
och
SOMMARTID!


~~:*:~~:*:~~

Ha en fin Söndag!


Kramar Uttan!


13 kommentarer:

4U2 sa...

Vackra! Ja, det där med sovtimmar ... det är en "het" fråga ibland ;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka fina fågelbilder, dom tittar rakt mot dig men sitter kvar. Där har du lyckats bra, söta små vänner. Man kan titta på dom hur länge som helst. Jag sover alldeles för lite, speciellt torsdagar somnar jag i soffan, har inte sett ett enda antikrundan till slut...
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

skifferhuset sa...

Så söta fågelbilder, jag är dålig på namn på fåglar. Jaha det är 7 tim man ska sova nu.... fast jag sover alldeles för lite även om det är 8 el andra timmar! Hihi denna helgen har vi sommnat i soffan varje kväll! Kram Iréne

Linda sa...

Vilka vackra fåglar! Jag önskar att dem kunde hälsa på mig också..

Hoppas du får en fin dag moster!
Kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin fågel, har aldrig sett den förut, jag har så klart hört talas om den, men så vacker den är! Vilka färger!
Så dom har bestämt nu att 7 timmar är det bästa, hmmmmm, jag skall försöka....
Din man har jobbiga arbetstider, är det på gården har arbetar då? Mjölkning?
Ha det riktigt gott, kramar
Agneta

p.s. jag tyckte du fick kanonbilder på steglitsarna..d.s.

Lena/isklockan sa...

Steglitsar är ju så vackra. En har jag sett i min trädgård, förra året.Kram

Patricia sa...

Men åh vilka söta fågla ni får hem till er, såna där Steglits har jag aldrig sett, de ser ju nästan ut som burfåglar .. =)

Jag är glad de nätter jag får ihop 7 timmar .. ofta hamnar jag nog på 5-6 timmar ibland mindre.. =)

Ha en skön söndagkväll!!
Kram Patricia

Skaparglädje sa...

Visst är den vacker - Steglisten, den var på besök hos mig också i går eftermiddag.
kram!

Rosor och Pioner sa...

Fina bilder av fåglarna du tagit.
Ha en fin söndag
Kram Susanne

Vita Falkens Lantliv sa...

Så fina bilder på fåglar!

Ja jösses då får jag nog ändra på mig om jag bara ska sova 7 timmar! Jag sover gärna mellan 8-10 timmar:)))

Ha en fin kväll!
Kram Susanne

Maria sa...

Underbart fina. Och sommartid är det...hum, fast här hemma har det SNÖAT idag. Alldeles vitt ute...ja ja Kramar Maria

Photo by Maria sa...

Åh vilka vackra fåglar.. Sådana har vi inte här nere.. Visste knappt att vi hade så vackra fåglar i Sverige.. :-)

Du sover då för mycket och jag för lite.. Hmmm... Kanske kan sammanföra oss så blir det kanon ;-)

Kram Mia

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Vilka fina fåglar du fotat,har nog aldrig sett sådana innan med de färgerna,ser ut som burfåglar.