torsdag 20 maj 2010

Vem ska ha Lampan?????



Hej!

Ja nu har Vi Sommarvärme!
Det gäller att vara ute och njuta
så mycket man bara kan!!!!

Vi stammade även tujjan på baksidan
som står i en av "buttarna"


I går var Jag till Handelsbon i Byn.
Köpte färska närodlade grönsaker.
Och......


En Lampa...
som Jag tyckte passade
på altanen.
Ska nog vara några andra glödlampor
men det var de vi hade hemma.



Men i dag när Dotter Anna kom.
Så blev Hon vääääldigt förtjust i den.
Jag berättade att den kostade 300 kronor.
-Du får 500 för den, sa Hon.
-Den kommer passa så bra hos mej.
Så nu är frågan.
Ska Hon få den?????
Det fanns ingen mer :(
Mmmm.... det tål att tänka på.

Jo Jag hittade också den här lådan.
Sa till Mannen.
-De hade slut på kassarna så Jag var tvungen
att köpa en låda för
att få hem det Jag handlat......
-Så bra Då ;)


~~:*:~~

Önskar Er en Solig Rolig Dag!


9 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Lämpan är riktigt snygg. Spännande att se hur det går med den :) Lådan var inte dum den heller. Jaha så kassarna var slut ha ha:) Fint det ser ut framför skogsbrynet hos dig. Rena drömmen att bo så nära skogen. Kram

Nina sa...

Inte visste jag att Handelsbon sålde lampor, men man ska inte förvånas.
Men den var jätte snygg och även din fina bärkasse. Kram

Susanne sa...

Vilken underbar bärkasse :)
Mer sådana i affären ;) tycker jag
Lampan härlig hm svår sits...Massa kramar från mig och du nu är det inte långt kvar till semestern jag längtar så att åka i väg med vagnen,,och träffa er igen...Kram

Birgitta sa...

Hej! Snygg lampa, men jag tror den kommer att hamna hos dottern.
Kram Birgitta

Photo by Maria sa...

Vilken bra nödlögn ;-)
Fin låda och NÄÄÄ sälj inte lampan.. Tyckte den var kanonsnygg där på altanen.. De kanske kan få hem mer som dottern kan köpa.. Eller får hon vänta måååååånga år tills hon kan ärva den.. Ha ha..

Njut av värmen..

Kram Mia

Patricia sa...

Ja det var ju en lite speciel och rolig lampa du köpt...så vems blir den då???... hi hi.

Lådan var ju underbar!!!!!!!!!
Förstår att du inte kunde låta den vara... =)

Må så gott!!!
Kram till hela familjen

Tina sa...

Hej sötis!!!
Å, gud vilken fin trädgård ni har!!! ni har det så vackert ÖVERALLT!!!
Men det passar ju till en vacker Kvinna =)

Å, den lampan va vacker.. förstår att du tvekar.Vet inte vad jag hade gjort...jag tror jag hade låtit henne ta den..eller usch va svårt..Lycka till vännen jag är glad jag slipper ha det dilemmat!! fniss...

Hoppas att ni mår bra & att ni får en fin helg. varm kram Tina

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Tack för att du skrev om mitt nya husdjur där ute i mitt grönsaksland! Det var riktigt kul att höra.....men jag har inte sett till den igen så alltså har jag inte kunnat dra den i antennerna.....stackarn!
Så fina bilder du har med igen!
Du har fått en award av mig så om du vill ta emot den går det bra att hämta den hos mig!
Kramar
Agneta

promenader på landet sa...

Hej vännen! Du får nog fundera vidare angående lampan:) Ha en jätteskön helg och visst är det underbart med värme! Kram Maria