söndag 2 maj 2010

I Torsdags.......


Bar det av till Sjötofta.
Jag hade fått tips av Min Bloggvän
Susanne...Mitt liv i Fare!
Så hade Vi läst även i Hemmets Veckotidning.

Och det var ju klart att Vi inte ville missa detta!
Nu var inte blomningen helt på topp.
40% var utslagna.
Men eftersom Vi tänkte att det var nu Vi var här
så gällde samma här som i Sofiero.
Bättre se det som blommar än inte alls.

Så här kommer lite bilder därifrån
Och vill Ni läsa mer så gå in... HÄR

Vi var tidiga.....
Först på plan.......

Oj..... så många.....Påskliljor.....
(klicka gärna på bilderna så blir de större)




Ja, Vi gick runt runt och det fanns mer och mer......


mer........





Här fanns skyltar för alla olika sorter
som var planterade...
men... det var inte så många som blommade än.


Men Jag tyckte det var vackert det som fanns......


Och vilken doft.....mmmmm......


Ja det var en upplevelse.
Och så tyst det var......
Vi njöt av tystnaden blandat med fågelsången.....



Min stora besvikelse var väl...
Att Caféet inte var öppet.
Jag skulle gärna köpt en Våffla och Kaffe.
Men det tar Vi nästa gång.
Så är det när Man är morgonpigg....

Vi träffade Mor och Dotter på gården.
Vi fick en trevlig pratstund.
Dottern berättade om Pappan och hans drömmar...
som han verkligen lyckats förverkliga.
Han var lite bekymrad för Han tyckte liksom åren gick
för fort och det var mycket kvar Han ville göra än.
Här har det verkligen påtats ner
Massor,massor av lök.
Tänk så mycket jobb och så kort blomning.


Så var det då en till dag som Vi sett
mycket vackert.......

~~:*:~~:*:~~

Ha det gott!




5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det var roligt att få se! Inte många som blommar än....jag tycker det är fullt av blommor, jag! Men så klart förstår jag vad du menar. Får övertala omgivningen om en utflykt, helt klart. Tänk att brinna för något så mycket som denne man gör! Helt fantastiskt och vilka fina bilder!
Agneta kram

Tina sa...

! Hej min vän!
Åj, det va många påskliljor det! Gud va vackert!! det är en underbar blomma!!
Ni verkar ha haft det underbart!!!
Hoppas du mår bra min vän & att du får en underbar Måndag!
Varm kram Tina

Susanne sa...

Hej min vän! Även om det inte stod i full blom så blomma det rätt mycket så ni fick se detta underbara ställe..Så skönt att det inte va så mycket folk där så ni kunde njuta av stillheten..Synd bara att cafét var stängt..Jag saknar dig med och som du skrev faktiskt längtar efter dig..
Hoppas att du snart kryar på dig..Idag är jag hemma och skall försöka att bara vara..Massa kramar från mig till dig..Din vän Susanne

Photo by Maria sa...

Ja vilket jobb att påta ner alla de lökarna.. Men så vackert när det blommar så mycket på en gång..

Kram Mia

Yvonne L sa...

Jösses, vilken plantering och vilket jobb!