lördag 15 maj 2010

Vårmarkand och gammal låda!




Hej!

I dag är det sommar här!
Sååå varmt och skönt.
Och jisses vad grönt allt blivit.

Vi har varit till Svepnäs på Vårmarkand.
Tittade på Boule spel i gamla ladugården som
är ombyggd till Boule Banor!
Loppis,plantförsäljning och annat
smått och gott fanns att köpa.
Gott fika och Trevliga Människor!
Tävling var det i dag......
~~:*:~~

Så ha Vi fyndat......

På Vinden hittade Vi den här fina lådan....
Hur gammal den är?
Ja det kan Man undra.....


Men Jag tycker väldigt mycket om den.
Rejält stor var den också för att ha nån blomma i.

Här kommer två årtal....

På en sida står det....
1841
och...
På andra sidan...
1737
Hmmmm.......
Hjälp!!!!
Vad tror Ni?
Vilket årtal är det rätta?

~~:*:~~

Så har Jag fått en Utmaning.
Av Mia.
Natt mias liv och funderingar!

Man ska ta 10.e bilden i sitt bildarkiv.
Jag bytte dator Okt.2008 så då
började Jag ladda ner bilderna.
Här kommer 10:e bilden från den dagen.

Det var Vedspisen i köket.....
Tur för bilden före var svart ;)

Nu Utmanar Jag.

Mitt Liv i Fare!
Patricia Mitt i livet!
NuMo´s
Mitt liv som 2-barns Mamma!

Om Ni vill...så klart!!!!!

~~:*:~~:*:~~

Trevlig Helg!




6 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen.
Å, va mysigt ni haft det & vilket fynd du gjort =)
Vilken fin bild som du bjöd på =) Du/ni verkar ha det så underbart fint i ert hem =)
Hoppas du mår bra & att du får en underbar fortsättning på helgen!!
Varm kram Tina

Photo by Maria sa...

Så snygg låda.. Siffrorna kanske inte är årtal.. Men fin är den i vilket fall :-)

Så fin vedspis ni har i köket..

Ha nu en fortsatt bra kväll..

Kram Mia

Susanne sa...

Hej min vän..Vilken underbar låda..Nej set är svårt att veta vilket årtal som stämmer..Ni verkar haft det gott :)
Denna dag har varit fylld av sol och regn men ändå en härlig dag som slutade hos grannar med lite grillat..Jag har mailat dig..Kram Susanne

Inger sa...

Vilken fin låda, min gissning är att det är två olika plankor som är ditsatta, kanske fattades plankor när lådan byggdes o fick ta från nån gammal.

Och vedspis är en lycka, vi har ju en på landet, men den är inte lika fin som din.

Ha en fin söndag.

Kram Inger i Segeltorp

Moa sa...

Några härliga dagar har ni haft ser jag.. =).. Lådan är ju fantastisk.. helt underbar ja årtalet sätter ju myror i huvudet på mig.. men ingen förklaring har jag i alla fall.. Ha det gott/MOa

Mia sa...

Vilken låda, oansett om den är från 1700 eller 1800 är den gammal och vacker. Den får du ställa gott med så klarar den sig säkert helt till 2100 också :)