lördag 8 maj 2010

En solig morgon.....


Härligt! Solen lyser!
men... de här två timmarna
jag har varit vaken så har det mulnat på.
Så det gäller att njuta.....

Bakade Två Sockerkakor nu på Morgonen.


En ska Jag ta med till...
Dyra Svärmor för Jag hoppas få lite kaffe där.
Den andra ska Barnbarnet William
få festa på när han kommer på eftermiddagen.
Han älskar Sockerkaka och så har han...

Namnsdag i dag! ÅKE
Han och Morfar Janne...Grattis till Er!

~~:*:~~

Så har Jag köpt en fin Mini Petunia .....


Så underbar färg....
Ska nog faktiskt åka och köpa en till ;)

Tänker varje år.
-I år ska Jag inte ha så mycket Blommor.
Det blir så mycket att vattna och för Ingegerd som
snällt vattnar när Vi tar våra turer med Husbilen.

Men hur ska man kunna låta bli???

Det är ju underbart med Blommor.

Önskar Er Alla......

Trevlig Helg!


12 kommentarer:

Kaffe och Mazarin sa...

Härligt att du har sol...:)
Här gick jag upp kl 9 och tittar ut...REGN,REGN:(
Typiskt när man är ledig!!! Ha en skön solig dag!!!Jaha ut med husbilen ja...då kan ni ju köra mot skåne och ta en fika!!!Hi hi ..Kramiz på dig!!

Snäckskalsdalen. sa...

Samma här, tänker att nu får det vara nog med sommarblommor, men jag kan inte heller gå förbi utan att köpa!
Vilka goda sockerkakor! Mums! Hade önskat att jag kunde åstadkomma något liknande, men det går inte på morgonen, det blir sent på kvällen för mig.....
Agneta kram

Susanne sa...

Jaha det är du som tagit solen ;D
Här är såå trist väder..Mörkt:(
Åh så vacker blomma du köpt underbar färg..jag bara måste köpa lite och muntra upp mig med...åh varför bor jag så långt bort,,vill oxå ha fika med nybakad kaka..
Nej jag får ta och baka så man får känna doften i huset..Massa kramar till dig min vän..Från mig Susanne

Inger sa...

Här är det höstväder, vinden viner o regnet smattrar mot rutan, skönt då kan man vara inne o sy eller annat roligt. Toppensöt petunia du har, ska nog inhandla en jag med, men som du säger, när man åker bort ska ju andra vattna, tål att tänka på. Sonen kom nu o frågade snällt, Mamma kan du baka en kaka, så det blir nog en sockerkaka här med, hihi.

Ha en fin dag.

Kram Inger

Bodil sa...

Vilka fina sockerkakor. Det är bra med helt släta formar.
Jag håller med dig det var en underbar färg på den petunian. Jag har inte köpt några sommarblommor ännu, bara lite penséer.
Vi har kall i dag bara 5 grader ute. Brrrr!! Det blir till att elda i braskaminen.
Hoppas du får en fin helg!
Kram Bodil

Kaffe och Mazarin sa...

Är ca 7,5 mil till mig!!!!:)
Går ju på ett nafs och köra...kramiz

Vit som snö sa...

Hoppas vädret höll i sej! Här har vi haft sagolikt fint idag så altanen är pimpad för sommar:)
Så söt petunia! Jag är likadan, har svårt att låta bli blommor trots att man är borta ganska mycket... Har faktiskt köpt en del blommor idag;)
Fina fynd har du gjort ser jag o vilken gullig idé att ge bort en kaka med form istället för en blomma!
Ha en fin afton! Kram Cilla

Grön Iris sa...

Va! Soligt? Här har det bara varit mulet och med lite extra krydda regn lite då och då.

Härliga sockerkakor, och va du är omtänksam.
Har en plan om att gå upp i tid imorgon och baka kanelbullar. Ska jag vara ärlig så är det den tredje jästen vi köper. Nu eller aldrig...Fniss!

Man blir ju så glad av blommor trots allt vattnande. Den blomman var jätte vacker!

Ha en skön lördag,
kram Linda

promenader på landet sa...

Hej vännen och vad härligt att du haft lite sol i dag, det har inte vi! Regn,regn...
Vad gott med sockerkaka då blir han lycklig, barnbarnet! Hoppas ni haft en mysig eftermiddag! Kram Maria

Smilla sa...

Blommor ÄR härliga, man kan nog inte ha för många. Möjligen när man ska vattna ;)
Ha en bra lördagskväll.

Vintage sa...

Härliga bilder här hos dig i din fina blogg! kramar Susanne

Yvonne L sa...

Vilka fina sockerkakor! Sen är det ju svårtb att motstå blommor. Fast jag är inte så bra på att ta hand om de blommor jag skaffar.