måndag 24 maj 2010

Inte kul......



Hej!


Jo i dag är Jag faktiskt Sur.....

Sur på TELIA!!!
I tre veckor ingen telefon......
Vi har felanmält flera gånger.
Vilket betyder att Vi har vidare kopplat
inkommande samtal till Mannens mobil.
Vem betalar det?
Vi får ringa på mobilen alla samtal som Vi
annars skulle gjort från fasta telefonen.
Som tur är!!!!
Har bredbandet fungerat så Vi har haft
Data och Tv.

Ända tills i dag............
Nu är även det Väck :(


Så nu bloggar Jag på bärbara datorn
med det mobila bredbandet.....
Men bilderna har Jag i stora datorn som
Jag skulle visa Er i dag.
Så idag blir det inte mer än så här.
Och det blir inte att Jag lämnar så
många kommentarer hos Er i dag.

Så Vet Ni?
Till råge på allt.
Så ringde nyss en dam från TELIA...
Jo då Hon talade om för Mannen
att han var minsann GULDKUND....
Jo då!
Mannen berättade hur allt låg till men Hon
tyckte Mannen skulle prata med dem.
JO det har Han gjort...
Men vad får man prata med då?
Jo en elektronisk röst.
Bra Va?

~~:*:~~:*:~~

Nog gnällt om det!!!

I dag har Solen lyst!!!!
Och allt är så vackert!
och....
Min Bil klarade Besiktningen!

Bra va???


~~:*:~~


Ha det Gott!




Kramar Uttan!

9 kommentarer:

Susanne sa...

Åh så irriterande!! Att prata med vissa instanser är som att slå huvudet i en vägg :(
Jag förstår eran frustration...Visst är bilden på Ida vid vattnet härlig,,det var en fin dag..Idag har jag varit på samtal,,så skönt..Fick så bra svar och fick ur mig så mycket i tårar..Änglar finns dom? Ja och nära..Tänker på dig och din familj..massa kramar till er från mig..Din vän Susanne

Birgitta sa...

Man kan verkligen bli irriterad på när telefon inte funkar. Betala får man minsann göra ändå.
Här tror jag att det är min sladdlösa uppkoppling som inte fungerar så bra. Kan ju inte dra kablar hur hur som helst, då snubblar jag bara på dem.
Hoppas min bil också klarar besiktningen på onsdag. Glömde
beställa tid, men kom på det i sista stund.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Photo by Maria sa...

Telia har jag gett upp för länge sedan.. Jag hade ofta problem med dem och dyrt med var det att ha Telia.. Nu har vi ett lokalt bredbandsbolag och ip-telefon.. Har funkat perfekt hela tiden :-)

Ha nu en bra natt och en fin tisdag..

Kram Mia

Snäckskalsdalen. sa...

Det är så irriterande när det inte fungerar, det här med telefon, bredband och alltihopa....manblir minst sagt galen på den där elektroniska rösten och har bara lust att skrika: är du en människa eller en maskin......uuuuusssch!
Vilken fin bild du visade i awardinlägget! Gullunge!
Ha det riktigt gott i våren
Agneta kram

Yvonne L sa...

Men fy så irriterande! Liknande hände ju mig i vintras så jag vet hur frustrerande det är! Hoppas det löser sig snabbt som attan!

hemma hos lilla mej sa...

Vad jobbigt när det inte funkar saker som bara ska funka.Kul att bilen gick igenom.Ha det så gott du kan.Kramar Rita ♥

Tina sa...

Hej vännen.
Å, jag förstår verkligen att du är sur!!! Att ringa Telia är ju en hel vetenskap & det kan ju ta timmar innan man får prata med en icke elektronisk röst.
Jag fick sitta i 19 minuter i kö..med min mobiltelefon..för att felanmäla mina föräldras telefon...suck...

Hoppas ni snart får ordning på allt!!
Grattis till besiktningen =) Sånt är ju bara så skönt!!!
Önskar dig en toppen fin Tisdag!
Varm kram Tina

Anonym sa...

Du är go du! =)

Nej, telebolag är inte roliga att ha kontakt med. hoppas det ordnar till sig!
kram

Smilla sa...

Skit det där med Telia, ingen telefon och inget internet är inte kul.
Härligt att bilen klara besiktningen =)