fredag 6 mars 2009

Nu blommar löken... Igen!

Hej!

Kunde väl aldrig tro att.......
Det skulle komma en liten blomma till.
När jag fyllde åkte alla blommor ut i garaget som inte såg så roliga ut.
Men vad hände?
Jo en liten stackare kämpar i mörkret utan vatten upp ur löken.
Den löken som redan gett mej tre stänglar med fina Amaryllisar till jul.
Jag fick Den av Svärmor och Svärfar tidigt i dec.
Och så blommar den igen till min födelsedag.
Lite häftigt!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Den stora rosbuketten jag fick av Mannen
har jag hängt upp i taket i köket så den ska få torka.
Måste bara komma ihåg att inte tända några ljus under då kan det bli eldsvåda....


Den är vacker nu också tycker jag.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Vill Gratulera Barnbarnet Ebba som har namnsdag idag.
Och
I som fyller 64 år i dag.

Grattis!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Utan vänskap har
livet ingen sötma!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ha en bra fredag kväll!

Kramar!

2 kommentarer:

Stina sa...

Härliga rosor. Fint att torka.:-) Kramis

Nina sa...

Jag får tacka för kommentaren.Nu får du ta och krya på dig, så vi får träffas, det går alldeles för långt mellan gångerna :)
Kramar