lördag 29 november 2008

Tomten kom!!!


Hej!

I dag har det varit marknad i byn.
Dotter J och barnbarnen följde med mormor.
Tomten kom också efter en väntan som egentligen var bara 10 minuter
men för lille W var det en evighet innan tomten äntligen dykte upp.
En godis påse det var bra tyckte W.

Vi hann en sväng in till stan också.
Köpte mera frön till fåglarna.
Vi är nu uppe i 90 kg.Inte illa.Dom är alltså sååå hungriga.
Men visst blir det dyrt men vi måste vara rädda om våra små.
Kan inte tänka mej vad jag skulle kolla på annars när jag sitter vid
köksbordet ja dom ger fakriskt lite ljus i tillvaron.
Nu har jag sett Domherren så nu väntar jag på att Steglitzen
ska komma han är en av mina favoriter bland småfåglarna.

Yngsta dottern har landat på Kanarieöarna och har soligt och varmt.
Men här är det grådisigt och mörkt.
Tände ljus utanför redan kl.13.00 idag så nu har jag varit ut och tänt en omgång till.
Blir ju lite mysigt och ser ombonat ut.

Jo jag har grilljerat en skinka också så nu blir det skinkmacka till kvällen.
Hela huset doftar jul!
För tidigt? nej då det är nu det är som godast innan man ätit all julmat.
På julafton blir det palt och fläsk! (ja man vet aldrig)



Kramar!

Inga kommentarer: