fredag 28 november 2008

Feber och saffransbullar!

Hej!

I dag grattar vi GK som fyller 57.Grattis!!

Efter en febrig natt börjar jag åter vakna till liv,
kl.16.00 gjorde jag en liten saffrans deg.(fick bli på 1/2 liter)
Måste väl ha lite bullar till 1:a advent.


Svärfar kom med en liten gran.Kanske vi kan ha den på framsidan med ljus, det är klart blir det mycke snö så kanske den inte kommer att synas.
Men nu tror jag ju inte att vi kommer att få så mycket snö.
Vi går ju mot varmare tider.

Här kommer lite bilder från köket.




I morgon flyger yngsta dottern med familj till Kanarieöarna.
Jag hoppas dom får en bra resa A är inte så jätteglad att flyga (vet hur det är)
Annars är det julskyltning här i byn.
Hade ett tag tänkt vara med och sälja mina alster men har tagit beslut att inte vara med.
Dottern J med barnbarn kommer kanske jag orkar följa med dem en stund.För Tomten kommer och det får vi ju inte missa.


Kramar!

Inga kommentarer: