måndag 4 april 2011

Vårteckensutmaningen!


Massor av Vårtecken.
Fördelen med att bo nära skogen är all fågelsång.
Nackdelen är att snön blir kvar länge.

så här ser det ut på framsidan...


Raglade upp kameran i köksfönstret med stativ
för att ta kort på alla fåglar.
Steglitser,grönsiskor och massor av bofinkar.
Ett kort, sen tog batteriet slut :(


Mer vårtecken hos Viveka på Humlebacken.
Klicka in hos Henne HÄR!

~~:*:~~

I går var Vi på Bio.
Hu många Lingon finns det i världen!




Så bra.....De är så duktiga.
Har Du inte sett den?
Gör det!

~~:*:~~

Tack för alla fina kommentarer om
gardinerna, börjar vänja Mej nu. Så ljust.


Ha det gott!


Kramar Uttan!

14 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Oj, vad snö ni har. Hoppas värmen kommer även till er så att snön försvinner. Här är det vårligt väder med sol och ganska varmt.
Kram Raina

Patricia sa...

Hi hi .. den där tabben med dåligt batteri har jag gjort flera gånger, lika retligt varje gång .. =)

Jag har inte sett filmen men har tänkt att jag ska göra det .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Skaparglädje sa...

Stackars er som har snö kvar, lider med dig.
Typiskt att inte batteriet var laddat till kameran när du förberett så ordentligt.
Du har så många fina pyntade krukor ute. Det ser så inbjudande ut.
kram!

Anneli sa...

Hejsan.

Vad jobbigt med all snö....vi har verkligen vårväder här idag.
Hoppas ni blir av med snön snart.

Tack för filmtipset!
Ska försöka se den tänkte jag.

Ha det gott,
Kram Anneli.

hemma hos lilla mej sa...

Vad jobbigt att ni har så mycket snö kvar.Här skiner solen och 11,5 grader varmt.Åååå har du sett den filmen den vill jag se.Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

Mia sa...

Jag tycker du är så gott som snöfri. Fin fågel :)

Susanne sa...

Ja den filmen vill jag se..ingen snö här idag sol men nu väntas en vecka med regn,,inte så kul...Kramar

Elin sa...

Hej!
ja, det är roligt att hitta gamla kort speciellt på min hund som gick bort för 6 årsedan.

Ha en fin dag!
Kram Elin

Anette sa...

Hejsan
De ser ut på din tomt som hos oss ,men tro att vi har lite mer vitt på marken :(
Men äntligen på väg att försvinna .
Ha de så bra
Kramar Anette

Black Iris sa...

Här hemma bryr jag mig inte så mycket om det här med våren, den får komma när den kommer. Uppe vid vårt torp däremot ser det ut som på dina bilder och det är ju där jag vill att våren ska komma och få börja påta i jorden. Men, men den kommer väl i år med.

Kram Maidi

Photo by Maria sa...

Man måste ladda batterierna i tid ;-)
Vårtecken kan man hitta en hel del ute nu, så härligt.. Jag kan nog hitta lite mer än dig här nere men snart är ni ifatt..

Kram Mia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vi har också mycket snö kvar, men de senaste dagarna har det verkligen tagit på den.
Vilka härliga bilder på vackra fåglar.
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Stina sa...

Jag vill bli av med all snö.
Nu är jag trött på den som bara den. Lite vårblommor vore något istället, som tussilago t.ex.:-) Kram Stina

Malin sa...

Hej!

Gardinerna är verkligen jätte fina, vad ducktig du är!

Må så gott!!

Kramar Malin