onsdag 27 april 2011

Tellemans Kaprifol.....


Skulle köpa nått att plantera i hörnan
vid Entréen......

Fanns inte så mycket att välja på så
här i skarven...Vår, Sommar och -än kan det bli kallt,
sa hon på Bürgers i Sala.
-det blir frost om nätterna i slutet av veckan och Njurvindan
är inte frost härdad så Du får ta in den på nätterna.
Hmm.....
Vi som har haft så varmt men man får nog lov att tänka på
att det är faktiskt inte Maj än.

Har alltid tänkt köpa en Kaprifol.
Tycker de är så fina och doftar så gott.
Så tills Vi har gjort i ordning där den ska
planteras så får den bo här i Mormors gamla Zinkhink.
Den ska ju ha ljust och soligt och det är
det inte här i hörnet.
Men......
Så här fin ska den bli.....


Hoppas Jag :)

~~:*:~~

Ha det Gott!

Kramar Uttan!



7 kommentarer:

Susanne sa...

Men så härligt ,,hoppas så att den kommer att blomma för dig..kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev jättebra och plantera den i hinken till och börja med, kaprifol är jättefint. Då gäller det och ha koll till helgen, någon kruka kanske jag tar in om det blir kallt.
Kramar
AnnaMaria

Skaparglädje sa...

Kaprifol är fina, och de doftar också.
Hoppas det inte blir så hård frost, jag har planterat ut mina dahlior och har massor med växter i växthuset.
Kram!

Patricia sa...

Va härligt med Kaprifol, det har jag med funderat på att plantera. Har funderat på att låta en klättra upp i ett äppelträd .. vi får se .. =)

Kram kram

Snäckskalsdalen. sa...

Det såg väldigt pyssligt och fint ut och du kommer säkert att få glädje av den framöver.
Agneta kram

Black Iris sa...

Jag tror säkert att den kommer att bli så fin som bilden visar.

Kram Maidi

4U2 sa...

Har två olika sorter kaprifol, de luktar så gott ... det enda är att de växer lite för vilt nu hos mig ...