fredag 15 april 2011

Nya IKEA och Plantering!


Äntligen kan Jag plantera!
Snön är borta.
Jag kommer fram till Planteringsbänken.


Så skönt här kan man "palta" bäst man vill.
Och så borstar man skräpet ut i skogen.


Men i dag när Jag var där såååå kom Jag på.
Kanske man skulle bygga en grill därnere.
Kanske dra dit vatten.
Och så ett badkar...
och så en liten mur bredvid
så ingen ser hur jag ligger där och plaskar.
Å så......
Min fantasi tar aldrig slut.
Ja ja.........



~~:*:~~

I dag blev det en utflykt också.
Först Nya IKEA i Västerås.
Oj! väääldigt stort och gott om plats.
Man märkte inte hur mycket folk det var
förrän man kom ut på parkeringen och så alla bilar.
Sen bar det av mot. Tidö Slott = Stängt!
Slottsboden i Strömsholm = Stängt!
Åsby Handelsträdgård = Öppet!

Sen blev Jag bjuden på Mat på......



Klicka på Bilden så kommer Du till Deras Hemsida.
Så God mat och trevlig Miljö.
Så....
Vidare mot Sala och till Mergölen
där vi köpte penséer.
Deras Penséer är bäst!!
Alltid lika roligt att komma dit varje år.
Vilka blommor och Så trevliga Människor.

~~:*:~~

Nu Önskar Jag Er Alla!


Trevlig Helg!



Kramar Uttan!



17 kommentarer:

Susanne sa...

Vi här i Fare önskar er en skön Kväll..kram

Annelis hantverk sa...

Så mycket trevligt du har hunnit med! Skönt att snön är borta i alla fall, så du får drömma dig bort i badkar!
Ha ett skönt veckoslut!

Anette sa...

Halloj
Måste in o önska en trevlig helg ,ser att du kommer ha fullt upp med alla projekt hi hi
Kramen Anette

Änglarna finns sa...

Härligt med fantasi..med den kommer man långt! Skönt att snön är borta..och våren är påväg. Visst är det vardagslyx att bli bjuden på mat! Det är det där lilla som gör det! Ha enfortsatt underbar fredagskväll!
Kram Annika

Skaparglädje sa...

Vilken snygg planteringsbänk du har.
Roligt med små utflykter, typiskt att det inte är öppet någonstans, lite tidigt än kanske.
Trevlig Helg!//Kram

Linda sa...

Det låter som ni har haft en super mysig dag! Kram

Black Iris sa...

Utflykter av alla de slag är alltid trevligt. Att det är stängt på vissa ställen får man stå ut med fast det inte är så roligt.
Ha en skön helg nu..

Kram Maidi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Jättebra placering på ditt planteringsbord, och dina planer tycker jag låter toppen. Vatten och en mur det fixar ni, sen kan du ligga där och bada i skymningen.
Fin utflykt ni gjorde också.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Livskrafter sa...

Men oj så fint du har det. Upttäckte just den fina lampan i form av en gammal rostig hink. För visst är det väl en lampa eller ?
Ha en fin lördag
kram
Emma

Lena/isklockan sa...

Vilken fin och praktisk planteringsbänk du har. Och vilka härliga drömmar / planer du har om badkar och mur :-))

Kram

4U2 sa...

Härligt ställe att hålla till där vid skogen, och roligt att kunna drömma ... :)

Rosor och Pioner sa...

Gillar din planteringsbänk, både praktisk och snygg.
Ha en trevlig helg
Kram Susanne

Patricia sa...

Ja va skönt att snön är borta. Måste vara perfekt att ha en sån där planteringsbänk.

Ha ha .. bra att du har massa idéer, så du håller igång gubben .. hi hi.

Oj, vilken turné ni var på i går. Jag är så nyfiken på IKEA men ville vänta till värsta stormen lagt sig men det verkar ju som det inte var några problem.. va skönt.
Slottsboden var öppen 12-16 i går, då måste ni ha varit där före eller efter? .. =)

Westerqvarn har jag varit på ett par gånger, det är mysigt där. Ett stenkast därifrån bor Rozzis uppfödare .. =)

Ha en skön söndag!
kram Patricia

Fågel Blå sa...

Hej På dej!!!!
Tack för din gulliga kommentar!!!!
Så fin din planteringshörna är!!!!
Så fint ordnat du har det där!!!!
ja du drömma måste man få göra!!!
jag drömmer om ett gammalt växthus byggt av gamla fönster och ett stengolv!!!
Hmmmm mannen blir inte alltid så glad åt mina ideer!!!
Hoppas du får en fin Söndag!
Kram Kathrine

Lilla Rummet sa...

Vilken hnärlig planteringsbänk du har. En sådan skulle jag behövt igår när jag planterade penséerna och jag stod böjd så man knappt kunde resa sig upp sedan.
Önskar dig en fortsatt fin söndag.
Kram Britt

Malin sa...

Men Oj vilken härlig planterings bänk du har!!! Me like!!

Kram Malin

promenader på landet sa...

Hej vännen vilken jättefin planteringsbänk! Det är något som står på min önskelista! Må så gott kram från Maria