tisdag 12 april 2011

Award och Bergfinkar!


Äntligen!

Har Vi fått ordning på Datan!!!
Här har Vi haft problem länge av och till
och trott att det var stora problem
vilket visade sig inte vara så stora problem.
Bara att byta Modem.....pinsamt.
Så är det Tack vare våra Goda Grannar som Vi
på måndag kvällen kunde både se på Tv
och kolla nätet igen.
Visst! de hade ett Modem som Vi får köpa!
Tack Snälla!

Så har Jag hittat mina Kycklingar
De är så gulliga och ulliga.


Utanför vårat fönster "kryllar" det av
Bergfinkar!

Det var inte lätt att ta kort de är
verkligen sån massa av dom.
I Sverige häckar den i Norrlands skogs-
och fjälltrakter, i synnerhet i björkskogar.
Men nu verkar de ha hittat ett bra matställe
på sin resa Norrut och har säkert stannat till några
dagar hos Oss för att äta upp sig.

~~:*:~~

Så har Jag fått Två Awarder!

En från Bloggvännen Susanne
Mitt Liv i Fare!
och
En av Bloggvännen Anette
Vita Rosor!

Tack söta Ni!



Blogg Awarden är för de Bloggar som har mindre än
100 följare och som man tycker fler borde upptäcka.

Absolut inte lätt eftersom Jag ser att många har redan fått den.
Här sänder Jag vidare till....

Patricia mitt i livet!
Numo´s!
Hemma på Hammaren!
MariasHörna- Njut av Livet!
Elin´s!

~~:*:~~


Förkylningen börjar vända.
Mannen har Semester.
Solen skiner.
och
Jag har fått en Mango Chokladkaka
:)

~~:*:~~


Önskar Er en fin Tisdag!




Kramar Uttan!



12 kommentarer:

Maria sa...

Hej söta du. Tack för din Award. Verkar som om jag fått den två gånger idag. Ha ha. Känner mig hedrad. Men jag skickar bara vidare en av dom. Ha de så gott Kram från Maria

Lena/isklockan sa...

Bergfinkar hoppas vi på ska komma till vår trädgård. De är fina. Vilka söta ulliga små kycklingar :-)
Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Grattis till dina Awards :) va kul för dig.
Visst är det härligt nu när man kan va ute o bara känna att nu är det vår!! :)
Ha en kväll.
Kram
Jessica

skifferhuset sa...

Härliga små ulliga kycklingar! Jag som är så dålig på fåglar men nu fick jag ju lära mig lite om Bergfinken! *ler* Kram Iréne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt att du mår bättre. Och grattis till fina awarder, det var en fin bild som följde med dom.
Jättesöta små ulliga kycklingar du har, och fina levande fåglar också.
Krya på dig
Kramar
AnnaMaria

Patricia sa...

Hi hi .. vilka ulliga o gulliga kycklingar du har .. =)

Och va mycket fågelbesök ni har hos er .. va kul ..=)

Tack så jättemycket för Awarden .. och grattis till dig med då för du fått dem .. =)

Va skönt att ni fått ordning på nätet, inge kul när det krånglar .. =)

Må så gott!!
Kram Patricia

Lisa sa...

Tråkigt med datorstrul men skönt att det var så lätt fixat! :)
Ja det var ena ulliga och gulliga kycklingar det! :)
Oj, tack snälla för din award! Och grattis själv till den också! ;)

Må så gott!
Kram //Lisa

Anette sa...

Hejsan
Vilka fina bilder o vilken ursöt kyckling hi hi
Ha de så bra
Kramar Anette

Ett Vitare Hem sa...

Åh visst är det så trist när folk inte dyker upp det är inte så svårt att ringa, smsa eller maila att man inte kommer, då tycker jag det är oki men att bara strunta i det är dålig stil ;o)
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Elin sa...

Tack snälla du för Awarden:) vad glad jag blir!!!
Och vilka underbart söta kycklingar!!!!
hoppas allt är bra med dig!
KRAM

Elin sa...

och Grattis till de Awarder du fått, förståss:) gömde skriva det...

Elin sa...

Hej!
Vilken fin header du har gjort. Grattis till awarderna.

Ha en fin dag!
Kram Elin