fredag 1 april 2011

Ägg.....




I våran Handelsbod i Byn
säljer de massor av olika ägg.


Så inte kunde Jag låta bli
att köpa några fler.
Ett med bark på tex.....


Lite sprickor och lite prickar....


Så nu ligger det ägg både här och där...




Grattis!

Till Mannens Syster i Skåne!
59:an!

Ha en bra födelsedag.

Kram från Oss!
Så har jag äntligen ätit Våfflor.
Som Jag tjatat att Jag längtade efter det.
Våfflor med grädde och hjortronsylt.
Så var Jag till Bästa Mia i går kväll.
Skulle bli bjuden på Mat. Och när Jag kom
så sa Hon - Hoppas det är Ok med Våfflor!!
Och OM det var!
Med Grädde och Hjortronsylt.
(Hur många? jo då 4 stycken...)
:) ååå såååå gott!!!!

Tack Mia för en trevlig kväll.

~~:*:~~

I dag har Vi regn och rusk.
Men nu lovar de värme till helgen.
Det låter ju underbart tycker Jag

Trevlig Helg!

Önskar Jag Er Alla som läser Min Blogg!


Kramar Uttan!





14 kommentarer:

Lilla Rummet sa...

Nu i påsktider kan man pynta med all sorts vackra ägg både inne och ute.
Ååh, vad gott det lät med våfflor, med hjortron och grädde....får kanske äta det till veckan.
Ha en fin helg.
Kram Britt

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Ja det finns många fina ägg,äger faktiskt inte ett enda.
Är dålig på att pynta till påsk,men har faktiskt köpt en jättefin påskduk i år.

Maria sa...

Men gud vilka häftiga ägg.
Hoppas du får en skön helg kram från Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Regn-grått här också, hoppas nu värmen kommer som lovat. Den här helgen ska jag plantera lite ute, ska åka in och köpa penséer nu.
Så jättefina ägg du har, och våfflor är alltid gott.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Patricia sa...

Men att de har så mycket fina ägg i din butik .. jag får helt sonika lura med mig gubben på en tur och kika .. om vi får tid någon dag före påsk .. ha ha.. jag är uppbokad hela helgen. Men hör av mig om vi tar vägarna åt ert håll.. =)

Mums va gott med våfflor, vilken tur du hade .. =)

Må så gott i ruskvädret!
Kram Patricia

Patricia sa...

Just ja, jag glömde ju skriva att det där med spikmattan, jag klarar inte att ligga med bar kropp på den utan har en jättetunn sidensjal som jag ligger på, det blir lagom skydd mott pigarna men jag får ändå den stimulering av blodcirkulationen som är så bra när man har värk o knutor i musklerna som jag har .. =)

Puzz o kram

Skaparglädje sa...

Vilka fina ägg du fått tag på.
Bättre sent än aldrig att äta våfflor.//Kram!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Härliga påskägg och vilken fin handgjord hästsko!
Ha en bra helg!
Carin

Mia sa...

Så fint med ägg, gillade extra det krackelerade, det ser så skört och ömtåligt ut. Påsken är ju rätt runt hörnet, men först ska jag hinna äta nån semla till också, och våfflor! hur kunde jag glömma det?

Anette sa...

Hej
Kul att du titta in till mej :)
Men gud vilka häftiga ägg du hittat!!
Ha en mysig kväll
Kram Anette

Malin sa...

Hej hallå!

Sååå fina ägg!!!
Helt underbart med olika storlekar och mönster! Makens kusin har en massa olika hönor och fågel djur. Så för några påskar sedan så åt vi vaktel ägg, mycket pill med skalet för lite ägg. Ha nu en härlig helg!

Krma Malin

Photo by Maria sa...

Så många fina ägg.. Vakteläggen är så söta, brukar ha såna med så man kanske skulle köpa nu när det snart är påsk..

Ha nu en fin lördag..

Kram Mia

Susanne sa...

Så fint du har gjort..Lite påskigt,,och vårligt...En säck med kramar från Fare....

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra ägg!
Jadu hade jag haft obegränsat med pengar med till Danmark hade det garanterat blivit superdyrt men jag fick begränsa mina inköp lite ;o)
Ha en underbar lördag!
Kram/LenaS