söndag 10 april 2011

Planterat!


I går när det blåste som mest var Jag ute
och planterade lite......


Så nu vill jag inte ha allt för kalla nätter.
Men nog är de vackra de första penséerna
och så blir man så glad av Dom.
Tycker om de här som har små "ansikten"


Här vid den tråkigt bruna väggen bland
kranar,små nummerlappar och proppskåp
försöker Jag få det något så när
.....men inte lätt.

När det
blir lite varmare så ska jag byta
ut den blå
krukan mot nått gammalt med patina i.

Nått rostigt helst.....
Tänk så man blivit :)


~~:*:~~

Önskar Er en skön Söndag!


Kramar Uttan!


11 kommentarer:

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Kikar förbi och önskar dig en skön söndag. :))

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har fixat till det ute.Är ju bara så skoj.Önskar dej en skön söndag vännen.Kram Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina penséer och jag tycker den blå krukan lyste upp fint. Just penséer har jag planterat också, får se hur länge dom står kvar. Har rådjur som tycker det smakar godis.
Kramar
AnnaMaria

Patricia sa...

Jag håller med, gillar penséerna med "små" ansikten .. så söta.. =)

Jättefint har du fått det vid din entré, och så dina fina ägg ute .. är du tossig .. =)

Ha en skön söndag!
Kram patricia

Unknown sa...

Hej Uttan vad kul att du kikade in hos mig..:) Å vad mysigt att börja på ute,jag får nog vänta ett tag till,men längtar..:)) Önskar dig en skön Söndagkväll...Kram!!!

Anette sa...

Hallå
Va mysigt du har gjort de ,jag har inte börjat ute än ... men hinner än hi hi
Du har något att hämta hos mej :)
Ha de så bra
Kramen Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, jag håller med dig, tänk så man blivit, man vill ha rostigt hellre än blått i trädgården, vad är det som hänt med oss...?? Men det är bara att ställa undan det blå och snart vill man ha det igen!
Du har pyntat så fint! Det ser inbjudande ut.
Agneta kram

Photo by Maria sa...

Det lyser upp nu när man kan plantera ute.. Så fint du gjort det..

Njut av måndagen när den kommer :-)

Kram Mia

Madame Edith sa...

Jättefin plantering!!

Ha det gott. Kram/M

Lotta-livets väv sa...

Försenat grattis till Anna! Visst blir man glad av penséer. De klarar ju lite frost så de är tacksamma att inleda våren med.

Tuppen blev väldigt fin med lite vit färg på....och dina gardiner...de är ju jättesnygga!
Kram
/Lotta

skifferhuset sa...

Penséer är så underbara små blommor, så fint det blev hos dag! Ha en skön dag! Kram Iréne