söndag 7 december 2008

Så kan det gå!


Hej och trevlig andra advent!

Härom kvällen trodde jag att det spökade..jo jag var nästan säker på att någon hade gått in garagevägen.
Visst var det nått.. det blev en rejäl smäll och det lät som någon sprang på saker.
Jag flög upp ur fåtöljen och smög mej ut för att kolla.Men inget.

Väl inne igen händer samma sak.Och då hörde jag också hur en dörr knarrade.
I tvättstugan hade dörren till skåpet under tvättskåpet öppnat sig.
Kollade in och då hade hyllan med alla saker ramlat ner över det nydragna röret som rörmokaren hade fixat häromdagen när det var stopp i avloppet.
Han drog nya rör under hyllan och fixade så fint
-Så nu är det bara att tvätta sa han.
Men så blev det inte.Nej,nej det är inte sant sa jag högt.(och lite andra ord också)

Jag som hade så mycke tvätt.
Men i dag räddade M mej igen!Hon hämtade en kasse med tvätt som jag senare fick igen bara att hänga.Och kaffe fick jag också.
Så nu klarar vi oss i några dagar till.
Tack!

Annars har mannen jobbat hela dagen och det tycks bli hela kvällen också.
Ja kossorna är många och hungriga fast det är söndag.
Han har arbetsdag varje dag.
Jag har mest varit i syrummet.
Har lite beställningar som ska vara klara i morgon och det har jag fixat nu.

Kramar!


Här är lilla Ebbis som säger HEJ till mamma,pappa och storebror!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va fin bloggsida du har :)
Tack för igår det var trevligt.
Puss å Kram