måndag 15 december 2008

Rea på Jysk!


Hej!

Efter att jag varit på sjukgymnastik åkte mannen
och jag till Jysk för att köpa handdukar.
Där var full rea på alla julsaker.

Varför måste alla trycka på grodan som hurtigt spelar "Jingel bells"?
En dam blev så glad över en ängel som tappat ena vingen då kunde hon få den ännu billigare än rean.Toppen det blir ju en bra julklapp tyckte hon.(hmm)
Ja folk köpte julprylar,det var ju sååå billigt.
Visst var det billigt MEN jag kunde inte låta bli att undra.
-Vad i all världen gör de med all detta pynt de köper?
Visst undrade dom samma sak över oss som köpte så mycke handdukar.
-Vad i all världen ska de med så mycke handdukar till?

Vi har fått lite beställningar till jul så dom kommer att få lite broderi och sedan lämnas vidare.

Nej vi köpte då inget julpynt.
Tomtar det kan man ju i och försig inte få för mycket av.Eller?
Vi hade besök igår.
-Du tycker om tomtar va? frågade hon och visst det kunde jag inte neka till.
Hon sa det är fint men jag skulle inte vilja damma allt detta.

Jag har redan börjat planera vad jag ska ha för gardiner när julen är slut.
Kanske jag köper nån ny blomma till köket.
Och tulpaner,tulpaner.

MEN nu ska vi ta julen först och hoppas att vi får vara friska
min förkylning håller i sig och det har kommit hosta också.


Kramar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra ni håller igång men det är svårt när man är förkyld.
M är nu hängig och förkyld. jag känner inte igen henne på rösten.
Det här med gardiner känns bra.
Hoppas du förstår.
Du har sinne för att pynta det är trevligt att se erat hem både ute och inne.
Hälsningar
M. & L.