tisdag 23 december 2008

Älgar och tidig julklappsutdelning!


Våran fina spis i köket!



Hej!


Vi tog en sväng till Sala för att köpa en färgpatron.
När vi åkte hem njöt vi av bilfärden i solen.

Plötsligt!! dyker älgar upp på vägen och bilen framför oss hann inte uppfatta det.
Älgen gör en volt över bilens framruta men ställer sig på benen och springer något virrig in i skogen där den stannar upp och ser sig om.


Eftersom vi är bilen bakom stannar vi och jag går fram och knackar på bilförarens ruta och öppnar dörren och frågar -hur är det?


Mannen i bilen svarar något chockad -jag körde på en älg.
Han mår bra med är nog lite skärrad av händelsen.

Vi stannar hos honom en stund och ringer polis.
Bilen är bulig här och där och rutan är helt trasig.
Han berättar att han är på väg för att fira jul i Värmland.

Alltså en bit kvar.

Men vi står lite tokigt till och han tycker det är ok. att vi åker.

Han körde väldigt lungt och höll under hastigheten och man kan ju inte låta bli att undra vad som hänt om han kört fortare. Eftersom vi hade hela tiden mötande trafik.


Där ser man vad snabbt allt kan ändras.
Hoppas verkligen att allt ordnade sig för honom.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤




Min nya fina julklapp!

I kväll har mannen och jag haft julklappsutdelning.
Min elvisp har lagt av och jag har vispat med en stavmixer.
Men ack o ve vad det gäller på händerna.
Jätte jobbigt.
Så jag sa vid ett tillfälle att jag skulle vilja köpa en elvisp med stativ.


Så är jag ett stort Fan av Leila Bakar på tv.
Och den vispen hon har går inte av för hackor.

Gissa vad jag fått?

Jo en sån som Leila har.Jag blev sååå glad.
Hur kunde han veta fast jag inte sagt det?
Och inte nog med det den är fin också!!!!!

Ja alla vänner hoppas verkligen att ni får en riktigt bra jul.





Kramar!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Å va fin den är vilken tur du har :)Vi ses imorgon lilla mamma, älskar dig. Puss å kram!

Anonym sa...

Oh, vilken fin julklapp.
Tur att det gick bra med bilföraren och älgen...usch älgar är stooora! Hoppas ni haft det bra på julaftonen! Kramar Yvonne