tisdag 2 december 2008

Bara vanligt vatten!


Hej!

Ja idag hade jag tänk göra enhel del.

MEN....dagen har besått av mycket vatten.
Jag har ju vetat att vattnet runnit dåligt i avloppet i tvättstugan.
Vilket har visat sig när jag tvättat och jag har fått sprungit till
maskinen så fort det sköljt för att vara med och stänga av och torka
golvet mellan varje sköljning.

Så det har ju blivit att jag hat dragit mej för att tvätta OCH då blir
det ju en hel del tvätt.
Så i dag gjorde jag ett nytt försök och vad händer? jo vatten,vatten och vatten.
Så nu är det tvättstopp.
Hoppas verkligen att rörmokaren dyker upp i morgon.
Mannen har provat fixa men men vi har tillkallat expert hjälp.
Det börjar bli brist på sådana kläder som man byter varje dag.Ni vet...

Jaha jo jo minsan det regnar in i min bli också....
För det har regnat hela dagen utom en liten stnud på fm då det kom jätteflingor.

Jag hade en liten depp period nu på eftermiddagen.
Tyckte att det inte var så kul.(Ja det var nog lite synd om mej)

DÅ knackade det på dörren och utanför står M.
Det finns ett tv program på TV som heter "Tack Gode Gud att Du är här"
ungefär så var det.Tack Gode Gud att M kom och räddade mej från vatten bekymmer.
-Ta med dej en kakburk och följ med sa hon.
Ja jag fick dagens första luft,Jag fick en pratstund med M och L och gott fika.
Precis vad jag behövde.Och ny bakade pepparkakor.
Jag kännde mej riktigt bortskämd en stund och det behövde jag verkligen.
Och så var den dagen räddad!
Goda vänner! Tack Gode Gud!

Annars så tog jag fram min mammas fina julgranskulor idag.
Lilla Mor det är första julen utan mamma.Det känns...
Eftersom vi inte har gran inne så har jag lagt dem lite här och där i huset.
Dom är så jätte vackra och gammla.
Tycker mycket om dem och det blev bra.





Kramar!

Inga kommentarer: