måndag 5 juli 2010

Vitt.....


Hej!



Det blir lite glest med inlägg nu.
Kanske är det värmen
eller
så är det för Jag inte gör så mycket
utan bara försöker att stå ut i värmen som
Vi haft nu några dagar.
Men i dag har det varit svalare och det var
klarare luft att andas i dag.

Det växer i "buttarna" och jag har
klippt av lite fin dill och fryst in.




Så börjar den vita färgen ta slut......

Bänk i badrummet.....
och....

Här är fönsterluckorna färdigmålade.
Ja om ni minns de som jag försökte sprutmåla
med en sprayburk och inte lyckades med.
Så nu har även pallen som var brun med vita prickar på.
fått blivit vit och jag är nöjd med luckorna.
De fungerar perfekt som insynsskydd.


Tänka sig vad en burk med färg räcker länge :)
Men byrån i sovrummet står på tur.
Och då behövs mer färg.

~~:*:~~:*:~~

I morgon är det sista dagen i Min
Lilla Utlottning...så spännande att se
Vem som kommer att Vinna!!!!

Jo!!!!
Eftersom Mannen har ledigt två dagar
så blir det besök på Golfbanan.
Och i dag sänkte Han sitt Handikapp igen.
:) Duktigt!!


~~:*:~~


Sköt om Er!


8 kommentarer:

Birgitta sa...

Vad fint du målat. Vit färg är bra att ha hemma.
Önskar dej en fortsatt skön vecka.
Kramis Birgitta

Annelis hantverk sa...

Så fräscht med vitt och nymålat! Visst är det härligt med sommar nu!
Ha det så bra!

Lilla Rummet sa...

Vilken fin dill du fått. Det är så härligt när man kan klippa och frysa in. Mycket fint du målat.
Verkar att det är många så har glest mellan inläggen nu, man är mer ute på FB är enklare och går fortare.
Önska dig en fortsatt härlig vecka.
Kram Britt

Susanne sa...

Nu längtar jag mer o mer,,så kul det ska bli:) Kram till din dag..Susanne

Photo by Maria sa...

Ja tänk vad mycket man kan förändra med en bur färg.. Jag har ju med ett projekt att måla här hemma.. Våra hallmöbler..

Grattis till mannen..

Kram Mia

Thessan sa...

sv. Tack så mkt! Tycker oxå värmen har varit jobbig...

Patricia sa...

Ja hua va varmt det är..även om man nu inte ska klaga... =)

Idag ska jag ta vara på min dill och frysa in...dill är ju så gott!

Åh va fint det blivit ditt nymålade. Jag har med en sån pall som jag länge tänkt måla, får väl bli ett semester-projekt.. =)

Ha det så bra o gratta gubben!
Kram Patricia

Smilla sa...

Så duktig du varit i värmen. Själv orkar jag inget ;)
Hoppas ni har det bra och får en trevlig helg, kanske i husbil ?