söndag 11 juli 2010

Fönster och Slottsboden.....


Hej!

Den här stackars Sländan landade
på vår vägg häromdagen.....
Om Ni tittar noga........

Ja det fattas en vinge.
Stackarn :(

I dag har Vi "skapat"......

Vår vägg utanför entrén var lite kal.
Och mexiteglet ville vi inte borra i.
Så det fick bli trossar i stället.
Och faktiskt hade Vi köpt trossarna innan
Jag tittade på Ernst program förra veckan
där Han också använde lika trossar till Sina hyllor.
Vi hade redan då planer på hur Vi kunde göra.



Så blev resultatet.
Snälla Svåger med Fru hjälpte
oss leta fönster.....Tack!


Och en liten vattenkopp på stolpen.

När eftermiddagen nästan tagit slut.
Kom Jag på att Jag ville åka till.........


Tittade in på nätet och kollade öppet tider och Mannen
sa....-är Du färdig att åka nu så hinner vi dit.
-Ja!! Självklart!!!!
Carina som har Slottsboden har också en Blogg
så Vi har varit "bloggkompisar" ett tag så det
var så roligt att träffa Henne för när Vi varit där
förut så har inte Hon jobbat de dagarna.
Där finns SÅÅ mycket fint.
Har Ni inte varit där så kan Jag bara säga...
-Åk dit!
Och för Er som Har långt dit.
Så har Hon en Webshop också.
Här är lite bilder utanför Jag tog inga inne
för det måste upplevas.

Klicka på någon av bilderna så kommer
Du till Carinas sida och Webshop.



Om Vi handlade nått?????

Jo.....
De här söta rostiga fjärilarna.....

Och små bokstäver.SOMMAR.....

Så Handlade Vi en present också
till "någon" som fyller år snart ;)

Vi fick en flaska.....


Is te, det ska bli spännande att smaka.
Så kunde Jag bara inte motstå denna
Kaffe mugg.....
Vi köpte En till Mej för Mannen dricker inte kaffe.
Visst är den söt..
Det fanns en hel serie av detta fina porslin.


Tack Carina för det Varma motagandet Vi fick
när vi kom till Dej även om Vi var i sista minuten.
Så Trevligt att få träffa Dej!

~~:*:~~

Ha en bra start på nya veckan!




10 kommentarer:

sylvia sa...

hei i sommer natten,
så nydelig det ble,vakkert der.
tenker det er mange koselige stunder der.
for en butikk,så hyggelig å innbydenede.
ønsker dere en god natt.
klem fra sylvia

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk vad man kan pyssla till det, entrén blev suveränt mysig. Kul att vara ett steg före Ernst i pysslighet!
Visst är det kul att shoppa i mysiga affärer, inspirationen rinner till och det var jättefina grejer du köpte tycker jag och koppen är ljuvlig.
Men jag gör som din man, jag avstår kaffet, men te är gott!
Agneta kramar

Linda sa...

Va fint ni har gjort! Vilken mysig affär, dit vill jag också åka någon gång! Vi ses imorgon *moster* det kommer bli jätteroligt! Kramar från Linda

Patricia sa...

Åh va fint du/ni gjort vid entrén... =)
Jag har lite idéer och planer för vår entré..får se vad vi hinner i sommar, byta dörr ska vi i alla fall... =)

Kul med ett besök hos Carina, henne har jag kännt i närmare 20 år...värlens goaste tjej. Och så har hon ju sååå mycket fint i sin Slottsbod... =)

Ha en fortsatt skön vecka!
Svalkande kramar från
Patricia

Photo by Maria sa...

Skall börja med att tacka för den jättefian kökshandduken.. Så söt..

Stackars sländan, men det verkar ju funka att flyga ändå :-)

Vad fint ni gjort på väggen och smart med trossarna :-)

Slottsboden verkar vara en härlig butik, den får man komma ihåg om man åker uppåt nån gång :-)

Njut nu av den härliga sommarkvällen..

Kram Mia

Birgitta sa...

Hej! Nu har jag läst i fatt hos dej också. Tänk vad det blir mycket när man varit ifrån bloggen några dagar. Visst hade vi en skön tur, men jag tyckte att städerna vi var in i var helt avfolkade. Och att besöka Växbo Lin är inte bra för mej, för det betyder ju ännu mer jobb, eller hur. Men vi hade inte bestämt något hur vi skulle åka, utan att vi startade norrut och sedan fick vi se.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Vardagslycka sa...

Åh, det var så kul att få träffa dig och din man! Tack snälla för att ni åkte ända hit!
Och så fint ni har pysslat och skapat, det ser så mysigt ut hos er.
Ha nu en fortsatt härlig sommarvecka!
Kramar i massor från Carina

Fågel Blå sa...

Hej i värmen!
Åh så fint du har det, och vilket näpet fönster!
Slottsboden har jag vart och handlat i flera gånger!
En rar butik!
Hoppas du får en fin dag!
Kram Kathrine

Tina sa...

Hej vännen.
Tack för din hälsning =) Va glad jag blev!!
Det va svår urinvägsinfektion jag hade, men ätit en kur nu så nu är den borta =)
Hur mår du? Du skrev att du gick på sparlåga!? Tycker det låter som det är tvärtom jag fniss... Men Gud va fint ni gjort! Ser verkligen jätte välkomnande ut!!!
Ha en fortsatt bra sommar!!
Tänker mycket på dig!
Kram Tina

Bodil sa...

Vilken mysig hörna ni har gjort vid entrén. Skönt att slippa borra i teglet. De rostiga fjärilarna är verkligen fina!!
Kram Bodil