fredag 9 juli 2010

Grannsamverkan..........


Hej!

På Midsommarafton åkte Vi cykel
till Byns Handelsbod.
Åkte förbi en av Grannarna som var
vad Vi trodde på väg ut för en tur i sin
permobil. -Det ser ut som Han sov..sa Jag
Och det tyckte Mannen också.
Men Vi cyklade för att handla och när Vi kom tillbaka
så satt Han kvar och då förstod Vi att allt
inte stod rätt till.
Vi gick Dit och Han var nästan okontaktbar.
Det slutade med att Han fick åka Ambulans
in för vård och Han var verkligen dålig.

Det känns väldigt skönt att Vi brydde oss
att Vi inte bara tänkte att Vi inte skulle
"lägga Oss i" som det heter.

Härom dagen fick Jag besök av Mannen som nu mår bättre
och har fått komma hem. Vi fick en Vacker Ros
som Tack för att Vi hjälpt Honom.


Ja i bland är man faktiskt inte nyfiken
utan man försöker vara omtänksam
och av en del uppskattas det.


~~:*:~~

Lade på täckbark i landen.
Kanske katterna inte gillar det......
Vad gör man annars?


Bland Tomtar och Troll!


I skogen har gamla Troll som
blivit naggade i kanten flyttat ut.


Här byggs en Trollskog just nu....


Tomteland har vi redan.....


~~:*:~~


Fredag kväll och Jag väntar på
att Mannen ska komma hem.
Så ikväll är det Ensam Hemma!

Trevlig Helg!




2 kommentarer:

Stina sa...

Jag tror att det är en liten skylt från vägen, men är inte säker. Annars får du höra av dig, vet du.

Stor kram till dig min goa.:-)
Stina

Susanne sa...

Vilken tur att ni var "Nyfikna" Stackars granne..Skönt att det gick bra...Ja nu räknar vi dagarna :) Kram