måndag 1 juni 2009

Tomtelandet!

Hej!
Nu så är Tomtelandet i det närmaste klart!
Bara lite smådetaljer kvar!




Dyra Svärfar har hjälpt oss....
Sitter här och pratar med Tomtarna!

I "Buttarna" så börjar det växa riktigt bra.....

Här har jag satt....
Lejongap,astrar,ringblommor,luktärtor
och prydnadspumpor.

Här kryddor.....

Salladen kommer fint......


Morötter,sallad och dill.
Nu ska jag så mera sallad där det är tomt i mitten.
Bra att så i omgångar.

Massor av ämnen till Blåbär......

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
I dag har Dotter J och Lilla Ebba varit här.
Jag fick så fina rosor......


Ja ni vet ju hur blommorna såg ut som var på köksbordet i går!
Så jag blev jätte glad Tusen Tack!!!!!
De är jätte fina....

Nej nu har vi jobbat duktigt i trädgården på eftermiddagen!
Nu ska vi ta en cykeltur!!!!!!!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ha en bra Måndagkväll!

9 kommentarer:

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Tack för idag. Va fint ni gjort :)
Jag har börjat plantera lite smått men fick avbryta när jag skulle lägga barnen.
Puss å kram!

Nina sa...

Vad ni har legat i med tomten.
Jätte fint, kul att hålla på.
Fint vart det i alla fall även bilderna är fina.
Ha det Kramar=)

Ingrid sa...

Så fint du har det i Tomtelandet :0) Härligt med odlingarna också, nu får vi hoppas på en fin sommar. Här blåser det bara.

~Livet i byn

LillaFlisan sa...

Men oj så fint!

Och så det börjar växa där i betongringarna.......

Svärfar är visst en riktigt charmtompte han också!!

Kram


Flisan

Patricia sa...

Va du fixat med Tomtelandet... =)

Och va det växer i dina byttor...härligt att se när det växer och frodas. Och vilka underbara rosor du fick, jättefina.

Hoppas du inte jobbat för mycket nu så du får ont.

Kram Patricia

hemma hos lilla mej sa...

Men oj vad fint.Kanonfint.Vad ni har legat i .Fina bilder oxå.Vilka vackra rosor.kanonfina.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Vit som snö sa...

Vilka ljuvliga rosor!
Så fint ni pysslar på tomten, jag är verkligen impad av buttarna, den ide'n borde spridas, tror många skulle nappa på det.
I år åker vi bort hela semestern så jag ligger lågt med sommarblommor, har däremot ganska mycket perenner. Måste tänka på min stackars granne som ska vattna åt mej.
Kram Cilla

Lotta-livets väv sa...

Oj vad mycket kul jag hade att läsa hos dig! Det har blivit dåligt med tid vid datorn. Livet har liksom varit lite upp-å-ner! Jobb och jobb och så jobb igen...och däremellan lite städning, lite tvättande och mycket barnbarn....*fniss*
Vad fint det blev i tomteland! och dina butt-odlingar frodas! Snart skördetid för en och annan krydda! De kryddorna smakar allt bäst! Allt som man bara kan gå ut och plocka in!
Idag regnar det hos oss! Tänk att det kan ändras så radikalt från en dag till en annan!

Fågel Blå sa...

Hej vilken gulligt tomteland ni gjort. Måste ha varit mycket jobb med.
Kramar Kathrine