måndag 15 juni 2009

Julle flyttar in!

Hej!
I dag har vi gjort en utflykt till Ludvika!
Vi hälsade på vid Kurts Husvagnar!

Där köpte vi Hustomten Julle!!!!!
Vi såg framför oss hur bra han skulle passa i vårat Tomte hus!
Men........

Han kan inte se ut.... och man kan inte se honom.
Så endera får vi såga större dörr
eller
så får han bo inne hos oss!
Vi vet inte än!

~~:*:~~:*:~~


En liten kvällspromenad i trädgården!


Vissa växter gillar att det regnat......


~~:*:~~:*:~~

Just nu kollar vi kartan för att hitta ett nytt utflyktsmål.
Mannen har några dagar semester så kanske.......
Lite Slott...... det finns flera stycken runt Mälaren!
~~:*:~~:*:~~
Ha det gott!


13 kommentarer:

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Vilken söt tomte :)
Nej nu är det dags för sängen.
Puss å kram

Photo by Maria sa...

Ja vad söt tomten var men synd Julle var lite stor :-( Men han trivs säkert på annat ställe även om inte dörren görs större..

Ha en bra natt..

Kram
Mia

Birgitta sa...

Du får väl hitta ett annat boende för Julle när han är så storvuxen. Visst är han söt, så var rädd om honom så han trivs.
Ha en skön midsommarvecka
Kram Birgitta

Vardagens guldkorn sa...

Tittar in och önskar dig lycka till inne hos mig!
Kram Linda

Patricia sa...

Ja det var ju tokigt att Julle var för stor.. ha ha.

När vi åker till stugan så åker vi oftast över Engelsberg, men någon gång ibland åker vi över Sätra Brunn o.s.v. så jodå jag åker nog i dina omgivningar då, har jag förstått... =)

Har varit på auktion i kväll, är helt slut, det höll på till klockan 23 och de var inte helt klara när jag åkte, började kl 17, fattar inte varför de säljer så mycket prylar så man ska behöva sitta hela natten...det blir för jobbigt, men jag gjorde några fynd, skriver om dem i morron för nu orkar jag inte.. =)

Kram Patricia

Nina sa...

Tomten var ju jätte söt, han kanske kan stå utanför och vakta:)
Fina bilder på kvällspromenaden
Kramar

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Ja jag är jätteglad att Johan var med. Jag tror att det var 2:a gången nu sen jag skaffade tjänsten. Så det är ju inte ofta direkt. Jag var ändå inställd på att jag skulle få lov att plocka upp eftersom det var ett tag sen jag gjorde det.
Puss å kram

Tina sa...

Hej Uttan!!
Va söt han är eran Julle!! Ni får nog såga upp dörren lite, för han vill nog vakta er fina trädgård om nätterna :-) Hoppas du mår bra!!!
Ha en underbar Tisdag!!
Kram Tina från
Livet är här & nu

Ingrid sa...

Vad kul att du vill vara med i utlottningen!!

Se där, ni har en lite hustomte nu :0)

~Livet i byn

hemma hos lilla mej sa...

Vilken söt tomte.Synd att han var storvuxen.Hoppas det finns någon annanstans han kan bo.Men det löser du säkert.Ha en underbar dag kramiz ~~~~RITA~~~~.

Susanne sa...

"Liten tomte tittar ut"...Ja än är det långt kvar som tur är,,men visst är han jätte fin..Kram Susanne

Susanne sa...

Jo föresten utlottning hos mig Tofflor!! Kram Susanne

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Kolla in på Yvonnes blogg så får du se 2 gullungar :)
Puss å kram