söndag 21 juni 2009

Sommar Sverige!

Hej!


I morgon är det Måndag...
Och dax för Sommarsverige.
Utmaningen som Bloggen NuMo´s har varje måndag som jag är med på.
Så här kommer lite sommar bilder som jag tagit.....

Så vackert blå lobelia i en gammal kakburk!


Varför inte ett hus på vattnet?

Eller en riktigt fin båt?

Mycket vackert finns för ögat....

Flugor........

Mera Flugor....

Känner ni doften av Kaprifol?

Naturen har så mycket vackert att bjuda på.

Och tänk det är Gratis........

Och de som inte vill vara på Land eller till Sjöss.....
Kan ta en flygtur......
Tänk inte ett moln så långt ögat kan se.......

~~:*:~~:*:~~

Vi får vara glada som lever och bor i så vackert land.

~~:*:~~:*:~~


I dag har vi gjort en utflykt till Norberg.

Vi träffade äldsta Dottern med Familj.
Åt god mat på restaurang!
Trevligt att träffas!!!!

Tack för en fin stund!!!


Så tog vi en cykeltur idag på eftermiddagen.
Vi har ju haft ett vackert väder idag
och det gäller att njuta!!!!
~~:*:~~:*:~~


Trevlig Söndagkväll!

Och en bra Måndag önskar jeg er!!!!





12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina bilder du visar.Verkar som en mysig dag.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Moa sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på.. låter som du haft en toppenhelg du också.. *ler*. Du undrade om mina "rutor".. japp de har jag gjort själv.. jättekul är det. Ha en skön kväll och imorgon en bra måndag.. Kramiz/Monica

promenader på landet sa...

Vilka jättefina sommarbilder du visar i dag! Jag njuter!! Visst är det härligt nu när det är lite sol igen och man kan göra som ni, ta en cykeltur! Det har vi också gjort i dag det är så skönt att cykla och ett så härligt sätt att upptäcka naturen på! Kram Maria

Patricia sa...

Ja jag håller med, vi är lyckligt lottade som bor i Sverige...med 4 årstider, allemansrätten och underbar natur.. =)

Just hemkommen från jobbet, nu blir det softa i soffan.. =)

Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Härliga bilder.. Sverige är vackert och helst på sommaren..

Ha en bra natt och en go start på ny vecka..

Kram
Mia

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Fina sommarbilder! Ja, tänk vad ögat har mycket fint att skåda!
Trevlig måndag önskar jag dig!
Carin

Tina sa...

Hej kära Uttan-vännen!!
Alltså, jag kan inte få nog av dina vackra bilder. Jag vill oxå kunna ta så fina & levande bilder..suck.. men då får jag nog börja med att införskaffa mig en ny kamera.. fniss...

Va mysigt ni har det. Alla era utflyckter!!!
Det är rätt.. Vi ska leva här & nu!!!

Hoppas du mår bra & att du får en underbar Måndag!
Kram Tina
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Lisa sa...

Verkligen härliga sommarbilder! Skönt med sol och blå himmel också, det är så en riktig sommar ska va! :)

Helena sa...

Vilka härliga bilder! Ha en skön vecka! Kram Helena

Katta & Doriz sa...

Underbara bilder! Kände nästan kaprifoldoften ända hit!

Kommentaren i min blogg: Förstår precis vad du menar! Det var därför jag ville fråga innan jag länkar. Själv använder jag bloggen till att skriva av mig, du använder bloggen till att förgylla livet. Och det är jag glad för: jag blir lika full aa energi och ideér varje gång jag besöker din blogg. (Ska också plantera i kakburk!! Det var ju riktigt läckert!!!)
Kram!

Anna-Lena sa...

Hittade hit genom Lisas sommarsverige. Vilka underbra bilder, älskar verkligen den på "landsakpar" och det är SÅ sant. Vilket land vi bor i och dess natur... och det är alldeles gratis att se på det. Man glömmer det väldigt ofta... fom nu ska jag stanna upp då och då och faktiskt njuta av vår fina natur såhär på sommaren och alla andra härliga årstider oxå.
/Anna-Lena

Yvonne L sa...

Dina bilder visar verkligen mycket som är sommarSverige! Flugorna kunde man ju dock vara utan;0)
/Yvonne