söndag 15 januari 2012

Ett "åbäke"....



Ja! det var vad Mamma kallade den när Jag var liten.

- de där "åkäke är bara i vägen å samlar damm... sa hon.
Men Jag gillar " Åbäket"
Hur gammalt det "åbäket är?
Ingen aning kanske 50 skulle Jag tro....

Vi köpte en ny Motionscykel en sån där med olika program
sån man ska ha nu för tiden.....i plast var den också.
Jag satt inte bra på den.
Ja egentligen var inget alls bra för mej.....
ont i fötterna,rumpan och armarna( hur Jag nu kunde få det?)

Så den sålde Vi och har nu hämtat hem "Åbäket" som varit utlånat igen det är inte första gången den varit utlånad men Jag säljer den ALDRIG men det gjorde Vi med den nya.

Ute har det blivit isgata och kommit lite pudersnö uppepå så jag kan inte ta mina promenader som jag behöver för att inte få kramp i benen så nu blir det lite lagom trampning framför tv,n så jag får röra på benen ändå.

Ja den är inte Vacker.
Men den har ju PATINA
Och det gillar ju jag ;)

~~:*:~~

Så har Jag fått En AWARD!


Av Anette med Bloggen
Vita Rosor!

Tack! snälla söta så glad Jag blir.
Nu har Jag många Jag vill ge men kan absolut inte välja någon
Ni är ju alla värd den och många många har redan
fått den utav de bloggar jag följer.
Hur ska Jag kunna välja Fem???

Ska tänka över det till nästa inlägg.....

~~:*:~~


Ha det gott!

Kramar Uttan!


12 kommentarer:

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Vilken fin gamal motioncyckel,var rädd om den den var fin.

Linda sa...

Såna där är jätteroliga att cykla på och eran var ju fin! Hälsa morbror.
Hoppas vi ses på tisdag. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till Awarden, den hamnade rätt!
Din Åbäke tycker jag var bland de snyggaste sådana där cyklar jag sett, den är faktiskt en skönhet i mina ögon jämfört med alla nya konstiga, hyperspacade saker. Jag sålde min crosstrainer i höstas, jag fick för första gången i mitt liv ont i ryggen när jag använde den, så förmodligen stod jag fel, men jag blev lite sur på den....
Jag har mailat beskrivningen ppå skomakarlampskärmen till dig, hoppas du fått den!
Kramar Agneta

Annelis hantverk sa...

Grattis till Awarden!
Så snyggt och användbart åbäke du har!
Kram
Anneli

"Hemmet är min vrå" sa...

Grattis till Awarden. Supersnygg cykel. Kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Ditt åbäke är mycket vackrare än de nya. Jag har ett åbäke som jag inte använder för den är så ful så jag vill inte ha den framme.
Kram Eva

Photo by Maria sa...

Ett fint åbäke tycker ju jag =) Hoppas du inte får ont av att trampa på den..

Grattis till awarden..

Kram Mia

skifferhuset sa...

Ha ha mitt åbäke har jag slängt för länge sedan å någon ny lär det aldrig bli! Grattis till Awarden! Kram Iréne

thejeanettishway sa...

underbara cykel där... kram från dalsland//

Elin sa...

Fast nog är den finare än nya motionscyklar:) Hoppas allt är bra! kram

Elin sa...

Fast nog är den finare än nya motionscyklar:) Hoppas allt är bra! kram

Elin sa...

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig. Var länge sedan jag var inne på din blogg nu. Ser att jag har missat massor med fina inlägg.

Ha en forsatt fin och trevlig dag!
Kram Elin