måndag 28 december 2009

Snö och Is!


Hej!

Här är Snövit.....


Och De Sju Dvärgarna....
Men vem som är vem hade William och Jag
svårt att lista ut sist Han var här.
Vi tyckte det var Kloker han med glasögonen
och Toker han längst till höger.
Sen vet vi inte.

Har Ni nått bra förslag?
(en liten belöning kanske det blir)

Och

Mera Snö.......

Och is....


Och kallt ska det bli men nu är Kaminen på gång!

Ett.....

Två.....


Tre....
Tjo Ho....


I morgon ska vi börja bygga in den.
Det är som att lägga ett jätte pussel.
Men det är roligt,tycker jag i alla fall ;o)
som inte behöver göra så mycket.

~~:*:~~

Nu ska Vi ta en Promenad runt kvarteret
det kommer att ta tid i dag men vad gör de?
Vi har tid.

~~:*:~~

Sköt om Er!


11 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är vi på gång igen med datan.
Ni är igång med kaminen som vi ser ska det bli kallt så hoppas ni får den färdig innan.
Vi har titta vad du lagt in på M. i söndags, du gör så bra kort.
Hälsningar
M. & L.

Susanne sa...

Hej..Ja jag köpte snövit och dvärgarna till Ida förra året till kalendern..Mina är mer i gummi som Smurfarna..har tagit kort på alla men just denna Trötter passade idag..Nu ska vi se..Från Höger tror jag..Toker,Blyger ,Butter,Prosit,Kloker,Trötter och Glader..
Kanske jag har rätt..nej detta väder passar inte mig..Jo kyla om den håller sig men omslag på omslag nej fy..
Värmefilten verkar jätte go såg den på bilden..Kram till resten av din kväll..Susanne

Susanne sa...

Oj jag glömde Grattis till kaminen,,så jätte härligt..Mys faktor på hög nivå..Kram igen

sylvia sa...

herlige vinter bilder.
å nydelige figurer
så deilig det blir med peis,vi fyrer hele dagen nå,kaldt kaldt...
å kaldere skal det bli.
ønsker deg en fin kveld.
klem fra sylvia

Mia sa...

Glader, Butter, Kloker.. och så Blyger bredvid Toker, men sen är jag i tvivel..Grattis till massor av härlig värme i huset, det kommer att bli jätteskönt, det är först när temperaturen går ner under - 10 så som nu, man märker hur det drar runt om i huset. Skulle gärna haft en kamin eller två extra nu..
Ha en fortsatt finfin kväll :)

Elin sa...

hej! är det inte glader längst till vänster? kanske blyger näst längst till höger?
hoppas ni har det bra!!! Gott nytt år!

Photo by Maria sa...

Så fin er kamin är..

Jag gissar på att det är Prosit som står till vänster om Snövit, han håller ju upp händerna för munnen.. :-) Glader kanske den längst till vänster, är inte Glader lite tjock??

Njut nu av kvällen..

Kram Mia

Birgitta sa...

Hej! Hoppas ni får igång kaminen innan kylan kommer igen.
Jag ger väl min gissning på dvärgarna också. Och jag tar från vänster då: 1 Trötter. 2 Blyger,
3 Kloker, 4 Toker, 5 Butter, 6 Glader, 7 Prosit. Så olika kan vi se på dem.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Linda sa...

Vilken fin kamin! Hoppas allt är bra med er! kramar från Linda

Leila sa...

Vad härligt. En kamin. Visst är det kul att pussla. Men det vill man göra själv =)
Kallt och skönt har det blivit. Men det är härligt att se solen.
Ha en trevlig dag och så Ett Gott Nytt År.
Kram
Leila

LjuvligtLantligt sa...

Vilka vackra bilder...ger mig inte på det där med dvärgarna :/
Men söta var dom!
Ha en skön kväll!
ps. pillade du bort några julsaker?? hihih
Kram Git