fredag 4 december 2009

Jag har det bra!


Hej!

Så är det kväll.
Och vi har haft en bra Fredag.
Vi har haft besök av Min Faster.
Så trevligt.
Så har Vi varit på Namnsdags kalas........


Och på det kalaset fick Vi en Blomma.
Det är ju inte alla kalas man går på och får....


En vacker Vit Amaryllis.
Tack Dyra Svärmor.

~~:*:~~

Så har det grå disiga milda vädret kommit tillbaka igen.
Kylan kryper på nått vis in i huset.
Jag har frusit i två dagar nu.
Nog för att jag brukar dammsuga när jag fryser
men....
Man kan ju inte dammsuga hela tiden.
Saknar en varm skön brasa att sitta vid.
Saknar ett badkar att krypa ner i.
Värme....
En varm kram kan jag få.
Å
Tänk! Vad jag har det bra!

~~:*:~~



Nu tar vi kväll!

Snart är det Lördag.


Sköt om Er!



6 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ett badkar saknar jag med.. Jag älskar att bada och hade det i lägenheten jag bodde i innan och i huset jag bodde i med barnens pappa.. Saknar baden..

Du verkar ha haft en bra fredag..

Njut nu av lördagen med..

Kram
Mia

Smilla sa...

Låter som ni haft en toppen fredag. Vita amarylis är så vackra tycker jag. Själv har jag ingen(!) alls ännu iår.....
Ha en trevlig lördag också =)

Tina sa...

Hej Uttan min dyrbara vän!!
☆* ♥ *☆* ♥ *☆* ♥
Tack för dina uppmuntrande ord inne hos mig!!! De värmer så mycket!!!
Nä, det är nog inte så vanligt att man går på kalas & FÅR en blomma =) Jätte fin är den!!!
Nu önskar jag dig en fin Löördag!!!
Kram min vän
Tina

Birgitta sa...

Hej! Du får blommor när du går på kalas. Det är omvända världen, men det kan vara skönt med uppmuntran.
Här snöar det idag också, men blir nog regn senare.
Önskar dej en skön och trevlig helg.
Kramisar Birgitta

oumberligating sa...

Uppriktigt sagt jag har det bra jag med, trots kraftiga biverkningar av influensavaccinet!
Har stulit lite piller i från Lilla Frun så det känns faktiskt riktigt bra om jag ska vara ärlig och undrar om inte solen börjat skymta fram bakom det grå också (ler)!
Julbord idag, kan sluta hur som helst när jag och Lilla frun ska på Lokal, alltid lika spännande hur det fungerar för henne och hur paas hjälpsamma hennes omgivning är, ibland fungerar det bra ibland sämre och då brukar jag bli arg och då blir det riktigt spännande (ler)!
Ska ta med mig kameran idag för att kunna ge både ris och ros till färdtjänst och restaurang personal!
Visas på bloggen i morgon eller när jag nyktrat till!
Ha en fin helg alla kategorier, ta hand om dig och de dina!
Kram ifrån Peter!

Mia sa...

önskar dig en fortsatt bra helg, det är bara att njuta när livet är på topp. jag var på fest igår och kunde nog ha haft det lite bättr;) men nog är livet bra likaväl. ute lavar snön ner och det är härligt :)