onsdag 16 december 2009

Det är vitt!


Hej!

Ja visst är det Vinter!
och...
vitt och så vackert!


Allt blev mycket ljusare och solen
fanns där i dag.
Nu verkar det om det ska bli kallt
så det blir säkert en vit jul.


Hade besök av C i dag.
Så roligt.
Det var längesedan nu.
En trevlig eftermiddag.
och...
mycket prata om.
Tack för i dag C!

~~:*:~~

Så har Bönderna gjort sitt val
i Bonde söker Fru.
Blev som jag hade trott faktiskt.

~~:*:~~

Så får Ni inte glömma kolla luckan.... Klicka..... HÄR





Sköt om Er!



8 kommentarer:

Susanne sa...

Här är det också vinter vitt..men min sambo har precis tittat på prognosen och den va dyster blir troligtvis en grå jul här..Nej o nej..Kram

Grön Iris sa...

Härliga vinter bilder, du bjuder på. Och visst ska snön ligga kvar till julhelgen, vi håller våra tummar på det!
Här har drivorna vuxit jätte höga ikväll...imorgon får vagnen stanna hemma, pulkan åker fram.

Julkramar, Linda

Patricia sa...

Ja här har det med kommit en massa snö...så fint!!
Och det ser ju ut som den får ligga kvar till jul och det gillar jag verkligen...Julen ska vara vit, om man får välja... =)

Må så gott!
Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Även här nere har det kommit en del snö.. Och så länge det håller sig lite kallt så är det vackert, men när det blir slaks av det så är det ju inte så kul längre..

Ha nu en bra torsdag..

Kram
Mia

Tina sa...

Hej vännen!!
Tack för din hälsning hos mig =) Va go du är =) Tack!!!
Ja, här är det oxå snö,,, men INTE så mycket som du har =) Dina bilder ser verkligen juliga & mysiga ut =) Halkan är dock en stor nackdel med vintern =( De är så slarviga, lata el snåla.. vailket det nu är..kanske lite av allt... med skottning & salt/sandningen. Hörde nu på nyheterna att i Stockholm är det redan MÅNGA som hamnat akut på operations bordet pga skador de fått när de ramlat!!
Jag jobbar ju så mycket nu & butiken ligger i källaren, så det är inte mycket jag får njuta av den vita massan.. men jag hoppas verkligen att det blir en vit jul.. hade ju varit underbart =)
Va rädd om dig du fina vän!!
Tänker så mycket på dig ska du veta!!!
Stor varm KRAM till dig min vän
Tina

Nina sa...

Tack själv, det var riktigt trevligt.
Sköt om dig
Kramar :)

LillaFlisan sa...

Ja visst är det härligt med snön!

Så vackert och dämpande.....
Håller tummarna att den stannar tills jul också!

Ha det gott!

Flisan

Yvonne L sa...

Visst är det mysigt med snön, och blir det bara inte alltför kallt så gör inte kylan mig något heller. Det är ju bara att klä på sig lite extra. Vilket är precis vad jag ska göra nu, dags för den lite längre kvällspromenaden med Higgins.