onsdag 12 augusti 2009

Se upp mot stjärnorna!



Hej!


Så här ser samlingen ut med månadskopparna!
Som ni ser så fattas det nån.
Så mer Loppisar!!!!!

Här
Lite bilder från en annan samling.....


Ja det fanns ju lite plats ovanför skåpet i köket.






~~:*:~~:*:~~

I kväll eller i natt har vi spanat upp mot stjärnorna.
Nu i midnatt blir det stort Meteorregn mot jorden.
Så det blir en sväng till ut innan vi sover....
För nu är det riktigt mörkt och stjärnklart.

Det är konstigt att tänka ja det går inte att tänka,
att det inte finns nått där ute inget stopp inget slut.
Men vackert är det i kväll......
Frisk sval luft och Stjärnklart..............
Och mörkt!

Ha en fin natt...
och om Du är vaken.....
Kolla upp på stjärnorna så kanske du får se.



7 kommentarer:

Susanne sa...

Ett tips från mig..

http://www.tradera.com/Manadskopp-fat-August-Royal-Albert-auktion_96597926


Just nu på tradera Augusti..8 timmar kvar att bjuda..
Bara ett tips..Kram

Fågel Blå sa...

Hej vad fina koppar du visar, och vad mycket fina kannor du har...
Jag har passat på och satt ute och läst lite nu på morgonen....
sa du regn? Hoppas det inte blir nåt, så man kan passa på att njuta lite till. Imorgon skall jag ta med dottern på en liten utflykt till Sigtuna!
Ha en bra Dag!
Kram Kathrine

Susanne sa...

Hej..Synd med koppen..jag håller på med lite försäljning på tradera..Så jag är där hela tiden varje dag..Om du vill kan jag hålla utkik för dig ,,kanske jag kan hjälpa dig..Handla för dig om du vill..hör av dig om du vill..kram till dagen..nu iväg på jobb,,suck hade hellre varit hemma idag..Kram

Lotta-livets väv sa...

oj, vilken samling! Oj vilka samlingar ovanpå skåpen. Vackra sådana också!
Vad skönt att hinna sitta vid symaskinerna en stund!
Jag äger numera en overlock. Tänk vad ett barnbarn kan ställa till *fniss*
Missade himlafenomenet.....tänk om universum kröker sig....då kommer jag tillbaka till min egen bak.... hm, hm!

Photo by Maria sa...

Det missade jag :-( Sov gott då, var så in i bombens trött i går, annars brukar jag vara vaken vid den tiden på dygnet..

Ha nu en bra dag..

Kram
Mia

plingan sa...

Sååå mycket fint porslin du har! Kul att hitta något att hålla utkik efter på loppisar.

Synd att jag missade meteorregnet, såg ni många "stjärnfall"?

Kram Pernilla

promenader på landet sa...

Vilka vackra koppar jag älskar gamla koppar blir så nostalgisk och så är de så fina! Stor kram från Maria