onsdag 5 augusti 2009

Rönnbär!


Hej!

Sommarvärme har vi haft i dag.
Vi tog en liten cykeltur nu mot kvällningen.
Jag hade "lilla kameran"med och tog lite
Rönnbärsbilder!!!!


Det är verkligen mycké rönnbär i år......

Så det ska bli spännande att se vad vintern bjuder oss!
Om det blir massor av snö.

Eftersom det inte går att vara ute...
ja all myggen ni vet........
Så bakade jag lite......

Kan va bra att ha ifall man får fika främmande ;)


~~:*:~~:*:~~

Nu väntar vi på Glassbilen som verkar vara lite försenad....
Lite glass kan vara gott nu när vi fått varmt igen.

Just det det blev några flaskor saft också häromdagen!


~~:*:~~:*:~~

Ha en fin fortsättning på kvällen...
Och en trevlig Torsdag!




14 kommentarer:

Nina sa...

Det såg ju gott ut, man kanske får smaka på lite hem gjord saft o kaka någon dag. Kram=)

Bibban sa...

oj vad mycke gott du har fått till...och jag ja bara latar mig. Du har en riktigt mysig blog
Kram Bibban

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅÅÅÅHHHH vad gott det ser ut muffins och vad är det mera för gott?Saft har du gjort vad duktig du är.Fina bilder på rönnbär.Vackert.Ha en mysig kväll vännen kramizar ~~~~RITA~~~~.

Birgitta sa...

Hej
Vad duktig du varit med bak och saft.
Det är inte klokt vad rönnbär det är i år. Det blir nog en snörik vinter.
Kram Birgitta

promenader på landet sa...

Vilka goda bakverk!! Jag blir fikasugen direkt! Vackra bilder på rönnbär mot klarblå himmel och hjälp har ni så mycket mygg att ni knappt kan gå ut?! Låter inte bra!Stor kram från Maria

Photo by Maria sa...

Vad tråkigt med myggen.. :-( Vi har nästan inag så du får komma ner här ;-)

Gott med bakat och gott med hemmagjord saft..

Kram
Mia

Viola sa...

VI har oxå gott om rönnbär..enligt bondepraktiken ska det då bli enh kall vinter..ser jag fram emot gärna med snö som är bristvara i våra trakter..hemgjord saft och nybakat ...inte alls dumt i skuggan som denna varma dag, kram

Viola sa...

Vattenhålet är vårt fritidsboende, kram

Vardagslycka sa...

Vad gott det ser ut med lite hembakt, jag blir riktigt fikasugen. Och hemgjord saft som är så himla gott.
Jag fick för mig att göra limpor igår kväll men jag letade i nästan en timme efter mina avlånga formar utan resultat så jag gav upp. Förstår inte hur de kan försvinna? Jag tycker inte det finns så många ställen de kan ligga på...
Vilka fina rönnbärsbilder du har tagit!
Ha en fin dag.
Kram, Carina

faster atta sa...

Visst är det härligt med rönnbär!! Brukar du göra gelé på dom?? Supergott till höstens mat... ti-hi..

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj så flitig du är !
Alltid bra att fylla på i skafferi och frysar , man känner sig så rik då ;-)
Hoppas du har en fin sommar !
Kram/Lotta

Hallon & Blåbär sa...

Ja, rönnbär finns det verkligen gott om i år, bara att vänta och se vad det blir för vinter.

Mmm, kakorna och saften ser så goda ut.

Fågel Blå sa...

Hej vad duktig du är bakar och saftar.....
Jag tycker inte jag får nånting gjort längre.....
Ha en bra Dag!
Kram Kathrine

Katta & Doriz sa...

Rönnbären är riktigt tidigare iår. De ska inte komma förrän om en månad. OCh ska man göra gelé så ska de inte plockas förrän efter första frosten... Så det lär inte bli så mycket gelé i år.