tisdag 21 augusti 2012

Märkligt...

  Ja verkligen.
När Jag fyllde 30 år fick Jag en väggklocka.
En av "nyare" variant med batteri.
När personen som köpte klockan avled
stannade klockan.
Har försökt med allt.
Batteribyten.
Och urmakaren sa att det inte var något fel.
Men ändå gick den aldrig mer.
Tyckte om klockan.
Men kände väl att det inte var nå kul när den inte fungerade.
Så häromdagen skruvade Jag bort urtavlan.
Och gjorde ett skåp......

Tog en bit som blev över av fond tapeten i sovrummet till bakgrund  
eftersom den sitter på sovrums väggen.
Vad som blir inuti??? 
Vet inte.

~~:*:~~

I helgen har Vi städat magasinet på gården.
Vi har kört några släpkärror till returen.
Så mycket saker som fanns kvar efter Mor o Far som Jag inte orkat ta tag i än.
Men nu gick det bra och det känns skönt att Jag kommit igång.
Vi har planer på att ha Loppis på magasinet av lite av saker som Vi har över.
Tror att det kan bli roligt.

~~:*:~~
Så har Vårt hus kommit ut på Hemnet.
Om Ni vill kika.....



~~:*:~~


Ha det gott!

Kramar Uttan!




11 kommentarer:

Maria sa...

Så fint det blev. Och skall ni sälja ?
Vart skall du ta vägen...nyfiken i en strut.
Kram från Maria

"Hemmet är min vrå" sa...

Oj vad märkligt med klockan. Men vad fin en blev. Lycka till med husförsäljningen. Kram Mimmi

bakom berget sa...

Jättefin blev den din klocka/skåp!
Jaså är det där ni bor! En jättefin ort som jag har åkt igenom många gånger. Men det var på den tiden jag var "storfiskare" och åkte till Malingsbo och Kloten och fiskade. Hur långt ska ni flytta nu då?

Lycka till med försäljningen och med det nya huset.
Stor kram!
Åsa.

Photo by Maria sa...

Så fint du gjort med klockan, blev ju kanon som ett litet skåp..

Kollade på ert hus.. Hoppas ni får det sålt snabbt.. den som köper får ett fint hus..

Såg skåpet i hallen.. Ett exakt likadant har min bror som de fått efter min pappas faster som hette Ida, så skåpet heter Idaskåpet.. På det skåpet fanns en liten brun glasskål med lock som det alltid låg polkagrisar i =)

Ha en fin natt..

Kram Mia

Änglarna finns sa...

Godmorgon!!
Vilken underbar ide´med klockan!!
Jag fick mina morföräldrars klocka, en gång i tiden...den tickade och gick....
Sedan när jag flyttade så blev det garderoben...för den..då undrade min mamma om hon kunde få den...givetvis...!!
Upp på väggen kom den...gick ett tag...sedan stannade den också...
Protesterade väll mot flytten dit...för den har heller aldrig mera gått efter det!!
Önskar dej en underbar dag!
Kram Annika

Villa Hasselbacken sa...

Halloj!
Mysko med klockan och vilken bra idé.
Hoppas ni snart får ert fina hus sålt så ni kan koncentrera er på nästa projekt.
Kram Lena

Snäckskalsdalen. sa...

Ha, jag har inte fått uppdatering på dina inlägg ser jag nu! Men så skrev du hos mig och då förstod jag ju att ni ska flytta! Så spännande och jag förstår att ni gör det av egen fri vilja, ska bli kul att få se det i bilder, för det får vi väl!
Så fint du gjorde med klockan!
Klart att ert fina hus med buttar och allt kommer att gå åt som smör i solsken!
Agneta kram

Stina sa...

Oj, här händer det saker.
Fiffig idé du kom på där.

Ja, ses vi inte i år så blir det kanske nästa år då.:-) Kram

Hälsa gubben

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
Kram
Hanna

skifferhuset sa...

Märkligt med klockan men kul att du fixade till den på annat sätt, blev jättefint! Hoppas nu att erat hus blir sålt fort! Kram Iréne

nattugglan sa...

va fin klockan blev.. men märkligt att den stannda ..lite spökligt!..Va fint ni har det..o hoppas försäljningen går bra!!